یوم الله 15 هورداد و ترسیم چشم انداز نهضت انقلابی


ساعت: 10:59
تاریخ انتشار: 1401/03/15
کد خبر: 1843727

قیام خونین 15 خرداد 42 برکات سیاسی، فرهنگی و پیامدهای سازنده و اساسی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بر جای گذاشت. و قدرت متجلی نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر افلاک، خاستگاه قیام 15 خرداد برگرفته از نقش و جایگاه روحانیت شیعه در جامعه ایران و پیروان آن است. این روز نقطه عطفی در تاریخ معاصر و واکنشی به احساسات عمیق مذهبی مردم ایران است. این نمایشی است درباره ظهور افرادی که می خواستند به ظلم پایان دهند.

در آن روز نیروهای امنیتی پس از محاصره بیت امام خمینی، ایشان را دستگیر و به تهران منتقل کردند و به پادگان عشرت آباد بردند. قبل از طلوع آفتاب، خبر دستگیری امام در قم و سپس در شهرهای دیگر پیچید و بر شور و هیجان مردم افزود. رکن اول قیام، رکن زمانی است که امام خمینی (ره) با سخنرانی خود در عصر عاشورا زمینه قیام را فراهم کردند.

رکن دوم قیام، رکن جایی است که این قیام از مهد فقاهت آغاز شد و این سخنرانی تاریخی امام در مدرسه فیضیه است و رکن سوم و چهارم قیام مربوط به یاغیانی است که همیشه روی صحنه هستند
با نگاهی به این چهار سوی قیام 15 خرداد، روشن می شود که چرا من از خمینی 15 خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرده ام، زیرا در این قیام عاشورا ظهور کرد، فیضیه ظهور کرد و مسلمانان و محرومان به پا خاستند.

قیام خونین 15 خرداد 42 برکات سیاسی، فرهنگی و پیامدهای سازنده و اساسی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بر جای گذاشت. و قدرت نمی تواند مظهر باشد و در نهایت به تسلط دین و ارزش ها می انجامد چرا که قیام 15 خرداد مصداق این آیه شریفه است.

دعوت امام خمینی (ره) به حمایت از دین و حمایت و قیام مردم نشان داد که آنچه در 15 خرداد اتفاق افتاد یک حرکت الهی و دینی و قیام خدا بود و نه چیز دیگری، اما در این بین آنچه در 15 خرداد بسیار مهم است حمایت از 15 خرداد است. توده ها دینداران نظم عالم دینی هستند که تا امروز ادامه دارد و راه را برای استقرار سیطره دین هموار کرده است.

به جرات می توان گفت که اگر قیام مردمی و حمایت علمای دین نبود، امروز شاهد حوادث دیگری بودیم و البته اگر این قیام با انگیزه الهی و دینداری نبود، شاهد آن نبودیم. تداوم و بقای این قیام.

بنابراین آنچه را که می توان عامل محدث و بقیه این واقعه تاریخی دانست، قیام مردم با انگیزه الهی به رهبری ولی فقیه و عالم آگاه و بیدار است.

امیدواریم قدردان این نعمت الهی باشیم و همیشه از حضور توده مردم و نقش دینداری و دینداری مردم در استقرار حکومت دینی و البته تحت لوای رهبری دینی آگاه نباشیم، زیرا جدایی این سه عنصر منجر به از دست دادن هر سه خواهد شد.

امروز همزمان با سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) و 15 هورداد و تجدید میثاق با امام بزرگوار و شهدای انقلاب اسلامی و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب، امام خامنه ای، رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است. و نظام اسلامی تابع ولی است. ما وکیل زمان و حفظ وحدت، بصیرت و ایستادگی ملی در برابر دشمنان را می دانیم و تاکید می کنیم که رمز بقا و تکامل خط امام در وحدت و انسجام ملی است.

از همایون رهبر، کارشناس سیاسی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید