یک اتفاق عجیب؛ تفاوت باورنکردنی با دیدار پرسپولیس در اصفهان

یک اتفاق عجیب؛  تفاوت باورنکردنی با دیدار پرسپولیس در اصفهان

در حالی که با گذشت 24 ساعت از فیلمبرداری باورنکردنی دیدار استقلال و سپاهان به نظر می رسید حداقل به دلیل بازی پرسپولیس و ذوب آخان در اصفهان، آتش اختلاف مغرب زمین با صدا و سیما فروکش کرده است، اوضاع به گونه ای دیگر رقم خورد.

علیرضا اشرف مدیر رسانه پرسپولیس پیش از صحبت های اسمار برزیلی دستیار یحیی گل محمدی در خصوص این بازی به نامه مشترک سرخابی ها به صداوسیما در خصوص حق پخش اشاره کرد و گفت: عذرخواهی می کنم که دیروز به دلیل پرواز نتوانستیم در اختیار شما باشیم. زمان. قبل از شروع جلسه باید توجه داشته باشید که با توجه به نامه ای که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به صداوسیما در خصوص حق پخش ارسال کرده اند و اصرار داریم حق خود را بگیریم، متاسفانه نمی توانیم دوربین صداوسیما را تهیه کنیم.

در این هنگام گردانندگان شبکه های تلویزیونی و رادیویی که شامل سه شبکه ورزش و اصفهان بود دوربین های خود را خاموش کردند و اشرف مجددا از آنها عذرخواهی کرد و منتظر خروج آنها شد. اشرف بعد از اینکه دید فیلمبرداران به سادگی دوربین ها را خاموش کرده اند، گفت: جسارت است. محرومیت کافی نیست. اگر دوست دارید… (در این مرحله اشرف از آنها خواست که دوربین ها را با حالت چهره بیرون بکشند).

در این هنگام یکی از فیلمبرداران به مدیر رسانه پرسپولیس گفت: یعنی ما هم باید بریم بیرون؟ اشرف گفت: ببخشید ممنون.

این پاسخ با اعتراض صداوسیما همراه شد و آنها به اتفاق آرا این رفتار را بی احترامی و توهین آمیز دانستند که اشرف در پاسخ گفت: نه بی احترامی نیست. بدون توهین شما سخت کار می کنید و در نهایت کار خود را انجام می دهید و این سیاستی است که باشگاه در پیش گرفته است.

حالا نوبت یکی از عوامل برنامه تلویزیونی بود که به اشرف بگوید: پس به نظرم تو بیا پایین و در میکس صحبت کنی.

مدیر رسانه پرسپولیس پاسخ داد: می دانم. ما آمده ایم به شما احترام بگذاریم و بگوییم اگر دوست صدا و سیما هستید، حرف نمی زنیم. بله، Mixdzon یک موضوع دیگر است، شاید بتوانیم در مورد آن صحبت کنیم.

بار دیگر همان مردی که تصور برگزاری کنفرانس بدون عوامل صدا و سیما را نداشت، برای کسری از دقیقه موضع شخصی خود را در جمله قبلی به جمع خبرنگاران گسترش داد و گفت: به نظر ما خبرنگارانی که هستند. الان اینجا ایستاده، بیا پایین!

اشرف هم گفت تصمیم با شماست و اگر سوالی ندارید برویم. در این لحظه خبرنگارانی که از تهران به ورزشگاه آمده بودند تا بهترین پوشش ممکن از این دیدار را برای مخاطبان رسانه ای خود داشته باشند، با تعجب از رفتار خودخواهانه عوامل صدا و سیما اعتراض کردند و گفتند سوالی دارند. گفت با دوربین ها حرف نمی زنند.

این اتفاقات در حالی رخ داد که ریکاردو ساپینتو سرمربی تیم فوتبال استقلال و محمدحسین زرندی مدیر رسانه ای این باشگاه اعلام کردند برای برگزاری نشست خبری نباید از عوامل صدا و سیما عکسبرداری شود. سوالی که مربوط به استقبال آنها و رادیوهای حاضر در سالن کنفرانس بود با توجه به درخواست باشگاه استقلال و سایر همکارانشان که از رسانه های دیگر به جلسه آمده بودند سالن را ترک کردند. چ. سرمربی استقلال می توانست در اصفهان برگزار شود اوضاع برعکس شد و وقتی فیلمبرداران و خبرنگاران دیدند اجازه فیلمبرداری ندارند، نشست خبری تیم پرسپولیس را در کل لغو کردند!

دیدگاهتان را بنویسید