یک بازیکن پرسپولیس از حریف بیرانوند در تیم ملی حمایت می کند

یک بازیکن پرسپولیس از حریف بیرانوند در تیم ملی حمایت می کند

نیما نکیسا در ترکیب اصلی جام جهانی فوتبال 1998 مقابل یوگسلاوی قرار داشت، نیما نکیسا در گفت و گو با خبرنگار ما درباره پیروزی ایران مقابل لبنان و صعودش به جام جهانی به عنوان سرگروه گفت: به مردم عزیزمان تبریک می گویم. این صعود یک صعود قدرتمند بود و کام مردم را شیرین کرد. اینکه تیم ملی سه دیدار مانده به پایان مسابقات به جام جهانی راه پیدا کند، موفقیت بزرگی برای فوتبال کشور، فدراسیون فوتبال و همه کسانی است که زحمت می کشند. علیرغم اینکه در این مدت اتفاقات عجیبی در خصوص برکناری و انتصاب سرمربی سابق و سرمربی جدید رخ داد و نظرات ضد و نقیضی از سوی کارشناسان و صاحب نظران مطرح شد، اما الحمدلله به لطف زحمات خیر و زحمتکش بازیکنان به دست آمد و توانستیم به عنوان تیم اول گروه به جام جهانی صعود کنیم و امیدوارم بتوانیم از گروه خود و جام جهانی پیش برویم.

وی در خصوص شکست تیم ملی در بازی قبلی مقابل کره گفت: در این دیدار چند بازیکن در اختیار نداشتیم و بسیاری از بازیکنان ما با هم هماهنگ نبودند؛ در این دیدار با تیم ملی هم هماهنگ نبودند. سفر طولانی به کره و تست های تاج و تاخیرهای پیش آمده نیز روی این بازی تاثیر گذاشت. البته من نمی خواهم این شکست را توجیه کنم. می‌دانستیم می‌توانیم بهتر بازی کنیم، اما باخت شجاع خلیل‌زاده در نیمه اول بازی باعث شد تا سیستم تاکتیکی و نظم تیمی ما به هم بخورد و دو گل به ثمر برساند. طبیعی است؛ همه بازی ها را نمی توان برد. وقتی با اسکوچیچ در همه دیدارها پیروز شدیم و تنها یک تساوی و یک باخت داشتیم، نشان می دهد که عملکرد سرمربی، کادرفنی و بازیکنان ما ستودنی است.

دروازه بان سابق تیم ملی درباره دو گلی که امیر عابدزاده در دیدار مقابل کره دریافت کرد و باعث شد در دیدار با لبنان روی نیمکت بنشیند، گفت: اما بارها گفته ام که برهنه خوردن طبیعی است. دروازه بان مقصر است یا نه. از روزی که فوتبال ساخته می شود تا روزی که فوتبال وجود دارد، گل های غیرمنتظره، زیبا و بد وجود دارد و همه می توانند گل بزنند. این کاملا طبیعی است. امیر عابدزاده سعی کرد بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارد و در دیدارهای گذشته توپ های زیادی گرفت و تلاش زیادی کرد. گل های امیر چیزی از ارزش های او نمی کاهد و سعی می کند دروازه بان بزرگتری شود. خوشحالم که او توانسته است نام پدرش را بهتر و بیشتر از قبل محترم نگه دارد و این جای تبریک برای خانواده آقای عابدزاده است که چنین پسر قوی و خوبی دارند. من قبلا از حامد لاک حمایت می کردم و امروز از او حمایت می کنم زیرا اینها سرمایه های ملی کشور هستند.

وی همچنین درباره عملکرد علیرضا بیرانوند که پس از چهار بازی دوباره در ترکیب تیم ملی قرار گرفت، توضیح داد: علیرضا دروازه بان بسیار توانمندی است و قهرمانی های زیادی دارد و خوشحالم که حریفان خوبی دارد. خوب بود که می دانست اگر لحظه ای نادیده گرفته شود، افرادی هستند که جای او را بگیرند.

نکیسا در پاسخ به انتقادات از اسکوچیچ پس از باخت ایران مقابل کره، در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند این مربی می‌تواند گزینه خوبی برای ایران در جام جهانی باشد، گفت: “فکر نمی‌کنم هیچ مربی مناسب‌تر برای تیم ملی باشد. یک تیم. وقتی ما امارات را می گیریم و امارات کره را می گیرد، نشان می دهد که باخت ما به کره نیز می تواند تصادفی باشد. ما نمی توانیم زحمات سرمربی و فدراسیون فوتبال و کسانی که با ضرر زحمت کشیدند زیر سوال ببریم مگر اینکه از قبل لجبازی شده و منتظر فرصت نقد نظام و سرمربی باشیم. من در دهه 30 زمانی که در فوتبال بودم به چنین چیزهایی عادت کردم. همیشه افرادی هستند که فرصت طلب هستند و خیلی سریع کار می کنند تا توانایی های خودشان را به فدراسیون تحمیل کنند، اما خدا را شکر فدراسیون ما یک فدراسیون فوتبال است و فضای فوتبال را به خوبی می شناسد و می داند چه بگوید. برخی از روی منافع شخصی و برخی از روی دلسوزی.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه در فصول گذشته هیچ بازی تدارکاتی مهمی برای تیم ملی انجام نشده است، گفت: امیدوارم این اتفاق بیفتد زیرا باید با تیم های بزرگ بازی کنیم. جهان و تیم های برتر را تجربه کنید. متأسفانه با توجه به تحریم هایی که علیه کشور ما وجود دارد و سیاست های کثیفی که حتی در ورزش گسترش یافته است، با وجود اینکه شعار همه این است که ورزش از سیاست جداست، باز هم شاهد این هستیم که این مشکلات وجود دارد و حتی تیم های در سطح جهانی به دلیل روابط سیاسی ای که کشورشان با کشور ما دارد، خیلی ها تمایلی به همکاری نداشتند، اما امیدوارم این زمان هموار شود و بتوانیم بازی هایی را برای تیم ملی در نظر بگیریم که شایسته فرزندان و کشور ما باشد. امیدوارم فدراسیون با مشورت کمیسیون بین المللی و مسئولان فدراسیون کشورمان بتواند این مسابقات را برگزار کند و تیم ملی کشورمان برای جام جهانی قطر آمادگی خوبی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید