یک بازی لوکس به نام فرهنگ! / صدای دلنشین کنسرت 700 هزار تومانی


ساعت: 13:59
تاریخ انتشار: 1401/03/16
کد خبر: 1843953

اجرای کنسرت نمایش «سی و صد» با 700 هزار تومان بلیت نماینده جاده ای است که مدت هاست استفاده از برنامه های فرهنگی هنری و سفر در این خط ویژه خانواده های مجلل را تعیین کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در روزهای مانده به خرداد، کنسرت نمایش «سی و صد» در مجموعه کاخ سعدآباد در نظر گرفته شده است. گروهی که با خوانندگی رضا بهرام، موسیقی برادران پورناظری به کارگردانی امیر جدیدی و با حضور بازیگرانی چون جواد عزتی، بهرام رادان، غزل شاکری، ماهور الوند و مهران گفوریان روی صحنه می رود.

«سیصد» توسط ری بردبری طراحی و نوشته شده و به معضل کتاب سوزی و نسل کشی مغول ها در نیشابور می پردازد.

اما نکته ای که بهانه ای برای نگارش این گزارش شد، قیمت بالای بلیت این کنسرت است. بلیتی با برد 70 تا 700 هزار تن و همین قیمت بالا قبل از مراسم حاشیه هایی را در فضای مجازی به همراه داشت.

در شرایطی که بسیاری از خانواده ها در تنگنای اقتصادی هستند، 700 هزار تن بلیت کنسرت به هر دلیلی قابل قبول نیست. محمدحسین توتونچیان تهیه کننده این کنسرت درباره قیمت بلیت این کنسرت توضیح داد: قیمت بلیت کنسرت های پاپ که یک خواننده با تعداد معینی نوازنده روی صحنه می رود، با توجه به اینکه در «300» حداقل 200 تا 450 هزار جلد است. گروه ها وجود دارد ما حرکات، نمایش، موسیقی و خواننده داریم، هزینه های بسیار زیادی برای برگزاری آن گذاشته ایم، بنابراین باید قیمت بلیت ها را کمی بالاتر از بازار موسیقی در نظر بگیریم، حداکثر قیمت بلیت یک کنسرت 300 است. به 695 هزار تن برای بخش ویژه در نظر گرفته ایم و کف آن 70000 تن است..

افزایش قیمت اجناس، غذا و دستمزد در ماه های اخیر باعث شده این تورم و تورم همه جا را فرا گیرد و با این قیمت های نجومی بسیاری از خانواده ها مدت هاست به سینما، تئاتر، خرید کتاب و تماشای کنسرت رفته اند. حذف از محیط فرهنگی سبد تفریحی خانواده اش; پیاده روی به این مکان ها برای خیلی ها سرگرم کننده تلقی می شود و اکنون رفتن به استودیو، تماشای فیلم و صرف شام برای یک خانواده چهار نفره گران تمام می شود. قیمت به دلیل تعداد زیاد بلیت های تئاتر و کنسرت، این اعداد را نجومی می کند و استفاده از هنر و فرهنگ را برای خانواده های مجلل به طور مجازی تعریف می کند.

میانگین بلیت یک فیلم 35000 جلد، برای تئاتر 50000 جلد و برای کنسرت 300000 جلد با هزینه های سفر و شام پیش بینی نشده برای یک خانواده چهار نفره است. 700000 جلد برای حضور در کنسرت و نظارت ناکافی موسسات زنجیره ای برای تعیین این قیمت ها آسیب های فرهنگی جبران ناپذیری را به نسل های آینده وارد می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید