یک موسسه مالی دیگر به زودی منحل می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی:

رئیس کل بانک مرکزی گفت: پس از انحلال موسسه اعتباری و موسسه توسعه نور، انحلال موسسه دیگری نیز در دستور کار قرار دارد که به زودی انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری موج


محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی در کنفرانس اقتصاد ساختارهای اصلاحی ایران و رفع نارضایتی ها تصریح کرد: سال گذشته با جهش بیش از حد نرخ ارز مواجه بودیم و اگرچه بانک مرکزی از ابتدای سال سیاستی برای کنترل رشد نقدینگی داشت، اما افزایش نرخ ارز ممکن است منجر به افزایش نرخ ارز شود. افزایش نقدینگی

به گفته وی، ما در بانک مرکزی دو راهکار برای احیا یا انحلال بانک ها داریم. در حال حاضر برای 8 بانک بازنگری شده ایم. ما محدودیت هایی از جمله محدودیت پرداخت ذینفع یا محدودیت تقسیم سود اعمال کرده ایم و به دنبال کاهش عدم تعادل نقدینگی هستیم.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: اگر بانک ها نتوانند اصلاحات لازم را انجام دهند باید به سراغ اصل 39 یا انحلال بانک ها برویم. امکان ندارد یک بانک 5-6 سال بی تعادل باشد و باید برای آن فکری کرد.

فرزین اعلام کرد: انحلال موسسه نور و توسعه انجام شد و به زودی موسسه دیگری منحل می شود نور موسسه کوچکی نبود، 250 شعبه داشت و دو یا سه برابر بانک های ما است و با 50 هزار میلیارد تومان پول مواجه شده است. فساد در سال های اخیر

وی با بیان اینکه هرکس می خواهد در کشور کار بانکی کند باید سرمایه بیاورد افزود: بحث افزایش سرمایه مهم است. این موارد باید در قانون برنامه ریزی هفتم دیده شود.



آیا این خبر مفید بود؟