اشرفی اصفهانی: درگذشت مهسا امینی قلب همه ایرانیان را به درد آورده است/ «گشت ارشاد» باید هر چه زودتر منحل شود.

اشرفی اصفهانی: درگذشت مهسا امینی قلب همه ایرانیان را به درد آورده است/ «گشت ارشاد» باید هر چه زودتر منحل شود.

روز جدید محمد اشرفی اصفهانی در واکنش به خبر درگذشت مهسا امینی به جماران گفت: خانواده های معزز شهدای معظم انقلاب مانند شهید محراب از این اقدام زشت کاملاً منزجر هستند و امیدواریم این پرونده به پایان برسد و دیگر تکرار نشود. مردم کردستان در مراسم تشییع این بانو تجمع کردند و عده ای در حال سوء استفاده و تخریب ساختار هستند، این مسائل باید حل شود و در اینجا برخوردی صورت نگیرد، باید با عوامل این مشکلات قاطعانه برخورد شود.

فرزند شهید مهراب با اشاره به اینکه درگذشت مهسا امینی قلب همه مردم ایران را به درد آورد، گفت: حیف است که بهانه ای به دست دشمن بدهیم تا از این فرصت ها سوء استفاده کند و ساختار را تخریب کند و حتی به رهبر کشورمان توهین کند. مملکت.”

مشروح گفتگوی خبرنگار جماران با حجت الاسلام و المسلمین محمد اشرفی اصفهانی را در ادامه می خوانید:

به عنوان فرزند شهید مهراب، چه برداشتی از حادثه ای که منجر به فوت دختر 22 ساله مهسا امینی شد، چیست و موضوع کلی «گشت ارشاد» چیست؟

درگذشت غم انگیز و تاسف بار بانوی جوان 22 ساله به نام مهسا امینی قلب همه ایرانیان را شکست. این مصیبت وارده را به خانواده محترم ایشان، مادر داغدار، پدر گرامی، خانواده محترم ایشان و مردم عزیز و نجیب استان کردستان به ویژه مردم شریف سکز تسلیت عرض می نمایم.

ما سالهاست در کرمانشاه و استان همجوار کردستان هستیم. ایام هفته وحدت شیعه و سنی در زمان حیات شهید بزرگوار محراب، ارتباط تنگاتنگ مردم استان کرمانشاه و استان کردستان و همدلی و همبستگی همیشگی مردم عزیز ساکن در مرزهای کرمانشاه و کردستان وجود داشت. استان ها کاملا ثابت شده است.

به نظر من عوامل این قضیه باید به طور کامل شناسایی و با قاطعیت و قانونمندی برخورد شود. فقط از آسیب صحبت نکنید، شعار بدهید و بعد رها کنید، مثل هواپیمای اوکراینی که تعدادی عزیز جان خود را از دست دادند. نباید فراموش کرد و مردم منتظرند تا نتیجه این کار را ببینند.

با متخلفان قاطعانه برخورد کنید تا دیگر چنین مسائل حساسی تکرار نشود

به هر حال اگر بخواهیم مسائل دینی را با مسأله گشت ارشاد ربط دهیم، «گشتت ارشاد» واژه نادرست و داستان نادرستی است. امر به معروف و نهی از منکر مراحل و شرایطی دارد. امر به معروف و نهی از منکر باید اهلیت و لیاقت و شایستگی داشته باشد. متاسفانه ما مسئولیت خطیر برخورد با ارتباطات بی رویه منجر به چنین حوادثی را می بینیم. و گروهی مؤمن، متعهد و آموزش دیده به ویژه زنان باید بدون دخالت مردان با این مشکل برخورد کنند.

آیا چنین برخوردی با دزد و خرابکار وجود دارد؟! وقتی می خواهند با زنی که موهایش را پوشانده است این گونه برخورد کنند، واقعاً زشت و ناپسند است و قابل توجیه نیست; نه شرع و نه قانون و نه اخلاق چنین چیزی را مجاز نمی داند. اگر جلوی این مشکل گرفته نشود، بهانه ای به دست دشمن می دهد. برخورد با این موضوعات باید کاملاً کارشناسی و تحقیق شده و برخورد قاطع با متخلفان صورت گیرد تا اینگونه مسائل حساس تکرار نشود.

من به عنوان فرزند شهید محرابی که خون پاکش در این انقلاب و سنگر نماز جمعه ریخته شد، عمل زشتی را که برای این بانو اتفاق افتاد که باعث ناراحتی خانواده عزیز و آسیب رساندن به استان کردستان که در واقع همان استان است را کاملا محکوم می کنم. مرز ساکنان این کشور

این گشت ارشادی باید هر چه زودتر منحل شود

ایراد شدید شما را نسبت به اظهارات نادرست گشت ارشاد شنیدیم. برخی افراد و کارشناسان می گفتند این نوع گشت ارشاد را باید با این وضعیت غیرتخصصی تلفیق کرد نه دست افراد دلسوز و آگاه و متخصص. نظر شما در مورد آن چیست؟

گفتم به هیچ وجه قابل توجیه نیست و نباید ادامه داد. این گشت ارشاد باید هر چه سریعتر منحل شود و اگر بر اساس آن باشد، باید تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر با شرایط خاص خود و با افراد تحصیل کرده، متدین و متدین انجام شود.

و امیدواریم این مورد که قلب میلیون ها نفر را به درد آورد دیگر تکرار نشود.

دیدگاهتان را بنویسید