یک پرسپولیسی جواب موریس را داد

یک پرسپولیسی جواب موریس را داد

این روزها رقابت در بالای جدول بیشتر شده و سه تیم پرسپولیس، سپاهان اصفهان و استقلال به شدت درگیر هستند! چندی پیش خوزه مورایس، سرمربی پرتغالی تیم سپاهان اصفهان نیز در نشست خبری پس از بازی با نفت مسجد سلیمان گفت: پرسپولیس گل سرسبد تیم های لیگ برتری است.

محمود کلهر پیشکسوت پرسپولیس در این خصوص گفت: تعجب می کنم سرمربی ای که در طول فصل خود را جوانمرد و با شخصیت نشان داده بیاید و چنین حرف هایی بزند؟ به نظر می رسد ژوزه مویس مانند برخی از مربیان خانگی بهانه جویی شده است که در صورت نتیجه نگرفتن از تیم میزبان یا مشکلات دیگر انتقاد می کنند. شنیده ام ژوزه مورائیس مربی باتجربه و تکنیکی است که می تواند به بازیکنان و فوتبال ایران چیزهایی اضافه کند و از نظر فنی نیز فردی با تجربه است. او نیازی به این حرف ها ندارد تا بگوید پرسپولیس هدف اصلی لیگ برتر است و باید روی تیم خودش تمرکز کند.

وی ادامه داد: در این خصوص پاکو هیومز سرمربی تراکتورسازی را بسیار فنی و با اخلاق دیدم. مورائیس یا بسیاری از مربیان لیگ برتر باید اسپانیایی را از پاکو خامس یاد بگیرند. او خیلی بی سر و صدا و با چراغ خاموش مدیریت تراکتور سقوط کرده را بر عهده گرفت و توانست این تیم را به بالای جدول برساند. از این رو مسئولان تراکتورسازی قرارداد این مربی فنی و اخلاقی را به معنای حرفه ای تمدید کرده اند. متاسفانه در فوتبال ما تیم هایی که نتیجه نمی گیرند یا به اهداف خود نمی رسند شروع به انتقاد و اعتراض به داوری، تیم خونه به خونه، سازمان لیگ، فدراسیون و… می کنند.

وی تاکید کرد: البته تکرار می کنم، هم مریس و هم خمس را از لحاظ فنی قبول دارم. فوتبال ایران به چنین مربیانی نیاز دارد که در سطوح بالای فوتبال اروپا کار کرده باشند و چیزی تکنیکی به فوتبال ایران اضافه کنند. رگه صحبت ها باید به پایان برسد زیرا رقابت زیبایی در بالای جدول شکل گرفته است. پرسپولیس، سپاهان و استقلال در این فصل رقابت نفس گیر و جذابی را پشت سر گذاشته اند که احتمالا تا هفته پایانی ادامه خواهد داشت. این نشان دهنده کیفیت لیگ ما و این سه تیم است و امیدوارم تیمی که کمترین فاصله را دارد قهرمان شود.

هافبک سابق پرسپولیس درباره وضعیت فعلی این تیم نیز تصریح کرد: پرسپولیس با یک امتیاز اختلاف نسبت به سپاهان در صدر جدول قرار دارد و هرگز نباید این موقعیت را از دست بدهد. پرسپولیس باید فقط رو به جلو و بالا نگاه کند و به پایین توجهی نداشته باشد. وقتی روی سکو یا مکان بلندی می ایستید و به پایین نگاه می کنید، احتمال سقوط وجود دارد، اما اگر به جلو نگاه کنید، سقوط نمی کنید. این برای پرسپولیس هم صدق می کند و این تیم فقط باید به جلو نگاه کند. شاید آن پایین آتش بزنند یا حرف هایی بزنند که تمرکز پرسپولیس را به هم بزنند، اما این تیم هرگز نباید به آن طرف ها نگاه کند.

وی در خصوص بازی پیکان نیز گفت: به نظر من این دیدار بیش از هر چیز تحت تاثیر میزبانی و مسائل حاشیه ای قبل از آن قرار گرفت. اینکه یک تیم نمی تواند میزبان تماشاگران باشد، درست نیست. سازمان لیگ نباید ورزشگاهی را برای برگزاری مسابقه ای که گنجایش تماشاگر را ندارد تایید کند، اما این ورزشگاه تایید می شود و بعد از آن چنین مشکلاتی پیش می آید. بازی پیکان و پرسپولیس بیشتر از مسائل فنی درگیر این موضوع بود. همانطور که انتظار می رفت پرسپولیسی ها از نظر فنی برتر بودند اما پیکان با لایه های سفت دفاعی مانع از گلزنی حریف شد. در چنین شرایطی ضربات ایستگاهی و خلاقیت بازیکنان می تواند به تیم کمک کند و پنالتی نیز ضربه ایستگاهی محسوب می شود. حالا گروهی اعتراض کردند که پنالتی پرسپولیس درست نبود تا اینکه همان گروه درباره خطای واضح روی سعید صادقی مدافع پیکان صحبت کردند که پنالتی بود و مود دوانی فر آن را نگرفت. در هر صورت سه امتیاز این بازی بسیار ارزشمند بود و در شرایط سختی به دست آمد. این 3 امتیاز می تواند در پایان فصل به پرسپولیس کمک کند.

به هر حال محمود کلهر درباره دو بازی باقی مانده پرسپولیس مقابل گل گهر سیرجان و نساجی مازندران گفت: یادآوری مرتب دو بازی اشتباه است. پرسپولیس باید مثل هفته های گذشته بازی به بازی جلو برود و کاری به حریفش نداشته باشد. در حال حاضر مهم ترین حریف پرسپولیس تیم گل گهر است. این اولین بازی است و اولویت بچه باید این هدف باشد. برد مقابل این تیم یک قانون طلایی است و بچه ها هر چه سپاهان بکنند یا استقلال چه نتیجه ای بگیرند باید 3 امتیاز این بازی را بگیرند؟ بعد از گل گهر سیرجان می توانید بازی با نساجی مازندران را افزایش دهید اما در حال حاضر مهم ترین بازی پرسپولیس مقابل گهر سیرجان است. فراموش نکنیم که دو برد پرسپولیس مقابل گل گهر در بازی رفت لیگ برتر و دو برد دیگر در جام حذفی بود و حالا پرسپولیس با یک بازی جدید با شرایط جدید روی جدول روبرو است و نباید مقابل اینها صف آرایی کند. تیم با افتخار مطمئنم اگر پرسپولیس خودش باشد و به حواشی توجه کند به راحتی قهرمان لیگ برتر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید