پشت صحنه عصبانیت بی سابقه موریس در سپاهان

دستیار سابق مورینیو که رختکن پرتنشی را در تیم هایی مانند رئال مادرید، چلسی و اینتر تجربه کرده بود، در شرایطی ایران را ترک کرد که باشگاه سپاهان مصرا خواهان به خدمت گرفتن او بود، اما پس از سفر به اصفهان، مطالعه و توجه به پیشنهاد تیم اصفهانی، او را ترک کرد. وسواس زیادی داشت، موافقت کرد با طلایی پاشان معاهده امضا کند.

سرمربی سابق الهلال و چونبوک موتورز کنجکاوترین چهره ای بود که تابستان گذشته به فوتبال ایران آمد و همه منتظر دیدن تیم سپاهان تحت هدایت او بودند. او در هفته اول با برد مقابل استقلال خود را نشان داد.

سپاهان کوبنده به احتمال زیاد امتیاز کافی برای کسب عنوان قهرمانی کسب نکرده و رقیب قدیمی این شانس را دارد که با اختلاف یک امتیاز برای ششمین بار در هفت سال اخیر قهرمانی فوتبال ایران را از آن خود کند. در هفته پایانی البته همه چیز برای سپاهان 50-50 است. آنها به دیدار مس کرمانی می روند که برای بقای لیگ امتیاز می خواهند اما از طرفی کمی خیالشان راحت است که اگر نفت آبادان مقابل گل گهر زانو بزند، بدون توجه به نتیجه در لیگ می ماند.

اما سپاهان در حالی این دیدار را برگزار می کند که بخشی از تمرکز این تیم روی دیداری است که در قائم شهر برگزار می شود. دیدار دو پیراهن قرمز و تیم های پرطرفدار لیگ برتری با بازیکنان زیادی که ریشه مازندرانی دارند. این مشکلات باعث می شود سپاهان قهرمانی را از دست رفته بداند.

آخرین امیدهای آنها این هفته در دیدار پرسپولیس مقابل گل گهر بر باد رفت و حالا 90 دقیقه به پایان لیگ باقی مانده در شرایطی که به نظر نمی رسد نساجی بتواند جلوی پرسپولیس را بگیرد. اگرچه در هر مسابقه فوتبال هر اتفاقی ممکن است بیفتد و بازیکنان با انگیزه شخصی می توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

اما سرمربی سپاهان حضور در جایگاه فعلی را ظلم آشکار به تیمش می داند. او هنوز نتوانسته بازی مقابل تراکتور و دو پنالتی از دست رفته آن تیم در ده دقیقه آخر را مدیریت کند. به همین دلیل در تمام مصاحبه ها از سیستم مدیریت فوتبال انتقاد می کند و پرسپولیس را تیمی متفاوت و پرچمدار فوتبال ایران می خواند.

او به طور جدی معتقد است که سپاهان شایسته قهرمانی بود و این عنوان از دست آنها گرفته شد. نکته جالب اینکه سپاهان با وجود اتفاق تبریز، اگر در دیدار مقابل ملوان به شکل عجیبی شکست نمی خورد، باز هم می توانست صدرنشین لیگ باشد. این صحنه ها پنالتی به تراکتور، گل ملوان و مواردی از این دست است که خواب سرمربی سپاهان را بر هم می زند. فردی که یک بار مرگ را تجربه کرده و به همین دلیل به مشکلات از منظر دیگری می نگرد و آنها را جدی نمی گیرد. اما فشار رقابت در فوتبال ایران به حدی است که حتی خونسردترین افراد را هم دیوانه می کند و همینطور برنده در رختکن چلسی، اینتر و رئال گاهی در رختکن سپاهان عصبانی می شود. به گونه ای که هیچ کس باور نمی کند.

البته در شایستگی تیم سپاهان شکی نیست اما این لیگ فقط یک قهرمان دارد و بس. حتی اگر سپاهان تمام تلاشش را کرد و بهترین نشان داد و بیشترین موقعیت گلزنی را در لیگ خلق کرد. آنها ارزشمند هستند، اما کاسه فقط با یک خانه رتبه بندی شده سروکار دارد. آخرین خانه ردیف اول افقی: امتیاز!

دیدگاهتان را بنویسید