یک کارگروه برای بررسی گزارش فساد مالی فولاد مبارکه تشکیل شده است


ساعت: 17:17
تاریخ انتشار: 06/02/1401
کد خبر: 1892411

فاطمی امین با اشاره به اینکه قوه قضائیه باید با تخلف فولاد مبارکه برخورد کند، گفت: کارگروهی تشکیل دادم تا ظرف دو هفته گزارش مجلس درباره فساد فولاد مبارکه بررسی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره فسادهای رخ داده در شرکت فولاد مبارکه گفت: تخلفاتی در این شرکت صورت گرفت و گزارشی تهیه شد که توسط قوه قضاییه و برخی دیگر رد شود تا تایید شود که ما تایید می کنیم. باید این موضوع را به قوه قضاییه واگذار کند.

وی افزود: گزارش رسیدگی و تحقیق و تفحص از شورای اسلامی شرکت فولاد مبارکه مانند یک طرح مشکل ساز است و یک مرجع قضایی باید درست یا نادرست بودن آن را تشخیص دهد.

فاطمی امین تصریح کرد: در همان ابتدای دولت در وزارت صنعت تغییری در مدیریت شرکت فولاد مبارکه ایجاد کردیم چرا که من در همان زمان این خبر را شنیده بودم و از یک سال پیش سازوکارهایی را در آن قرار دادیم تا از این قبیل جلوگیری کنیم. حوادث از تکرار دوباره

وی با تشریح اقدامات وزارت حراست برای جلوگیری از وقوع مفاسدی مانند فولاد مبارکه، گفت: حذف سهمیه ورق فولادی و الزام همه عرضه ها در بورس کالا که موجب رفع حاشیه های خارج از بورس و مفاسد احتمالی می شود. برخی از این راه حل ها هستند.

وزیر صامت در پایان تصریح کرد: کارگروهی تشکیل دادم و گروهی از همکاران را موظف کردم تا ظرف دو هفته این گزارش را بررسی کنند و ببینیم چه چیزی از اتفاق افتاده و در این روند اصلاحاتی انجام دهیم. آن را اجرا خواهیم کرد.

لازم به ذکر است در جلسه علنی روز سه شنبه 4 مردادماه شورای اسلامی شورای اسلامی گزارش نهایی کمیسیون صنایع و معادن در مورد بررسی و بررسی عملکرد شرکت فولاد مبارکه اصفهان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نمایندگان موافقت کردند. ارجاع تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان به مراجع قضایی. آنها انجام دادند

گزارش تحقیق و تفحص مجلس از فولاد مبارکه اصفهان 90 مورد تخلف، انحراف و تحمیل خسارت و تقسیم رانت به مبلغ 91 هزار میلیارد تومان و همچنین ضعف ساختاری و ایرادات قانونی را شناسایی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید