پیگیری دستور رئیس قوه قضائیه در خصوص فولاد مبارکه/ تا کنون گزارش کمیسیون ذیل ماده. 90 نهایی نشده است


ساعت: 20:33
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1892125

القاصی با اشاره به پیگیری دستور رئیس قوه قضائیه در خصوص گزارش اخیر تحقیق و تفحص و تفحص مجلس از فولاد مبارکه، گفت: در آخرین پیگیری های کمیته اصل 90 شورای اسلامی آمده است که بررسی و گزارش تحقیق و تفحص فولاد مبارکه هنوز تدوین و نهایی نشده است. یا حداقل به رئیس مجلس اعلام نشود تا به قوه قضائیه ارسال شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رسانه ها و اطلاعیه های دادگستری استان تهران؛ علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران با توجه به دستور رئیس قوه قضائیه در خصوص گزارش تحقیق اخیر و تحقیق و تفحص مجلس از فولاد مبارکه گفت: روز گذشته در جلسه شورای عالی قضایی، رئیس محترم قوه قضائیه با توجه به اخباری مبنی بر وقوع فساد در فولاد مبارکه دستور پیگیری دقیق، همه جانبه، سریع و در چارچوب قانون و تعیین شعب ویژه برای رسیدگی به موضوع را صادر کردند. دادستانی تهران.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: بنا به دستور ریاست محترم قوه قضائیه صبح امروز بلافاصله با رئیس کمیسیون اصل 90 شورای اسلامی تماس تلفنی با رئیس کمیسیون اصل 90 شورای اسلامی در خصوص اینکه آیا گزارش تحقیق و تفحص تهیه و نهایی شده است یا خیر. رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس و کارشناس مربوطه از عدم تهیه و تدوین گزارش نهایی در خصوص فولاد مبارکه خبر دادند.

وی بیان کرد: بر اساس پیگیری های انجام شده از سوی رئیس کمیته اصل 90 شورای اسلامی، کمیته بر این اساس است که در صورت نهایی شدن گزارش تحقیق و تفحص، این گزارش را به هیأت رئیسه برسانند و سپس ضروری است، از سوی کمیته هیئت رئیسه. اسلام باید به دستگاه قضایی فرستاده شود.

القاصی تصریح کرد: آخرین پیگیری های کمیسیون اصل 90 شورای اسلامی نشان می دهد که گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه هنوز تدوین و نهایی نشده و یا حداقل برای ارسال به رئیس مجلس به قوه قضائیه اعلام نشده است.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: در تماس با رئیس کمیسیون اصل 90 شورای اسلامی، تاکید شد که اگر گزارشی درباره فولاد مبارکه تنظیم و نهایی شود و این گزارش مستلزم رسیدگی در دستگاه قضایی باشد، باید بررسی شود. به دستگاه قضایی اعلام شد تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود.

وی در پایان تصریح کرد: همچنین مقرر شد در صورت نهایی شدن گزارش تحقیق و تفحص و نیاز به اقدام در دستگاه قضایی، این گزارش مستقیماً به رئیس کل دادگستری استان تهران ارسال شود تا اقدامات لازم انجام شود. قابل پیگیری قضایی است.

دیدگاهتان را بنویسید