۱۰ واحد تولیدی راکد در استان اردبیل احیا شد

سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل:

سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل از احیای ۱۰ واحد تولیدی صنعتی و معدنی راکد این استان در سال جاری خبر داد.


به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، مسعود ایرانی با اعلام این خبر اظهار کرد: مجموع سرمایه‌گذاری انجام شده در این واحدها یک هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال بوده و پس از احیا ۹۶ فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

وی افزود: واحدهایی که امسال احیا شده‌، در زمینه‌های ماشین‌سازی، ساخت تریلی، تولید ماشین‌آلات راه‌سازی، پروفیل یوپی‌سی، محصولات بتنی، شن و ماسه، جوراب‌بافی، بسته‌بندی آب معدنی، تولید خمیر از ضایعات کاغذ و گرانول از ضایعات فعالیت دارند.

سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان با بیان اینکه از این واحدها هفت واحد در اردبیل و سه واحد در شهرستان‌های خلخال، مشگین‌شهر و گرمی قرار دارند، بیان کرد: ۶ واحد در خارج و چهار واحد درون محدوده شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی مستقر هستند.

پارسال ۳۶ واحد تولیدی راکد استان اردبیل دوباره به چرخه تولید بازگشت

وی اضافه کرد: ۳۶ واحد تولیدی صنعتی و معدنی استان اردبیل نیز سال گذشته احیا شده‌ و به چرخه تولید بازگشتند که در مجموع میزان اشتغال آنها ۶۶۷ نفر و حجم سرمایه‌گذاری آنها ۱۱ هزار و ۶۵۸ میلیارد ریال بوده است.

ایرانی عنوان کرد: مونتاژ موتورسیکلت، ماشین‌آلات صنایع غذایی، فیلتر آب و دستگاه تصفیه، آسفالت، لوله پلی‌اتیلن، بتن آماده، شن و ماسه، آب معدنی، بازیافت پلاستیک، بازیافت فولاد و چدن، ماسک، کیک و کلوچه از جمله محصولات تولیدی این واحدها است.

وی با اشاره به اینکه فعال کردن واحدهای راکد و استفاده حداکثری از ظرفیت واحدهای تولیدی جزو اولویت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت است، یادآور شد: یک هزار و ۵۶ واحد تولیدی و ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی در استان اردبیل وجود دارد که حدود ۹۰ درصد آنها فعال هستند.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید