۱۶ اثر منقول فرهنگی، تاریخی موزه های فارس در فهرست آثار ملی ایران جای گرفت

مدیر کل میراث فرهنگی استان:

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس از ثبت ۱۶ اثر منقول فرهنگی، تاریخی موزه های فارس در فهرست آثار ملی ایران خبر داد.


به گزارش خبرگزاری موج فارس، سید مؤید محسن نژاد، امروز ۶ آبانماه، گفت: تعداد ۱۶ اثر از آثار منقول فرهنگی و تاریخی موزه‌های پارس و آستان حضرت شاهچراغ (ع) در شورای عالی ثبت آثار منقول وزارت متبوع مطرح و مورد بررسی قرار گرفت به تائید تمامی اعضای شورا رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس ادامه داد: به زودی شماره‌های ثبتی این ۱۶ اثر پس از طی تشریفات قانونی به مقام عالی استانداری ابلاغ خواهد شد.

در ادامه رئیس اداره امور موزه ها و مسئول ثبت اموال منقول فرهنگی، تاریخی اداره کل گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۶ پرونده ثبتی از آثار موزه ها تکمیل و جهت طرح در شورای عالی ثبت اموال منقول وزارت متبوع،  ارسال شد.

محمد مهدی نجفی ادامه داد: این آثار شامل ۱۴ تابلو نقاش رنگ و روغن موجود در موزه پارس با موضوعات مکتب خانه، جنگ کرنال، زنان زندی، خسرو شیرین، موسی و شبان، تابلو نقاشی تصویر میرزا حسینی شریف شیرازی، تابلو نقاشی سماع حضرت مسیح اثر اسماعیل آشتیانی، بازمانده از دوران زندیه، قاجار و دوره پهلوی  اول و همچنین دو قرآن و یک ظرف سفالی باز مانده از قرون چهارم و پنجم هجری قمری، از آثار موجود در موزه آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع)  در شورای عالی ثبت وزارت میراث فرهنگی طرح و با انظر عضاء شورا در فهرست آثار ملی ایران جای گرفت.

نجفی گفت: با ثبت این آثار  تاکنون ۱۳۱ قلم از آثار موزه های فارس در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده اند.

 نجفی تصریح کرد: در تلاشیم که تعداد دیگری از آثار را به ویژه در حوزه موزه های بخش خصوصی در فهرست آثار ملی به ثبت برسانیم و در حال حاضر نزدیک به شصت پرونده ثبتی برای ارائه به شورای عالی ثبت آماده شده است.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید