۴۹ عضو هیأت‌علمی دانشگاه شیراز در شمار پژوهشگران پراستناد‌ برتر جهان

۴۹ نفر از اعضای هیأت‌علمی دانشگاه شیراز در شمار پژوهشگران پراستناد ۲ درصد برتر جهان در سال ۲۰۲۳ قرار گرفتند.


به گزارش خبرگزاری موج فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه شیراز، بر اساس تازه‌ترین گزارش سالانه الزویر از عملکرد استنادی پژوهشگران در سال۲۰۲۳ که بر مبنای شاخص‌های استنادی برگرفته از پایگاه اسکوپس منتشر شده، این تعداد پژوهشگر از دانشگاه شیراز در شمار پژوهشگران پراستناد ۲ درصد برتر قرار گرفته‌اند.

در حوزه‌ علوم انسانی برای نخستین‌ بار، دکتر محمدحسین رونقی، عضو هیأت‌علمی دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی دانشگاه شیراز در جمع دانشمندان ۲ درصد برتر دنیا قرار گرفت.

 در تحلیل‌های رشته‌های موضوعی، حمیدرضا پورقاسمی، محمدرضا رحیم‌پور و احمد عریان، رتبه‌های یک تا سه را در دانشگاه شیراز احراز کرده‌اند و احمد عریان رتبه هشتم جهانی در حوزه دامپزشکی را ازآن خود کرد.

حمیدرضا پورقاسمی رتبه ۳۶ جهانی در حوزه ژئوشیمی و ژئوفیزیک و محمدرضا رحیم‌پور رتبه ۶۹ جهانی در حوزه مهندسی شیمی را کسب کرده‌اند.

براساس تحلیل عملکرد استنادی طول خدمت نیز ۲۹ پژوهشگر از دانشگاه شیراز در شمار پژوهشگران پراستناد ۲ درصد برتر قرار گرفته‌اند که از این میان احمد شیخی، دکتر حمیدرضا پورقاسمی و دکتر حسین هندی، رتبه‌های یک تا سه را در دانشگاه شیراز احراز کرده‌اند.

 شاخص‌های استنادی شامل شاخص اچ، استناد به مقالات و شاخص ترکیبی است که در دو سطح عملکرد استنادی یک‌ساله در سال گذشته و عملکرد استنادی در طول خدمت را شامل می‌شود و معیارهای استنادی با احتساب و بدون احتساب خوداستنادی مورد تحلیل قرار می‌گیرند.

تنها پژوهشگرانی که حداقل پنج مقاله منتشر کرده‌اند در تحلیل‌ها وارد می‌شوند و در ۲۲ حوزه علمی و ۱۷۶ زیرشاخه طبقه‌بندی می‌شوند و رتبه جهانی پژوهشگر بر مبنای نمره ترکیبی (بدون خوداستنادی) تعیین می‌شود.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید