۷ سفال تاریخی در هومین از نابودی نجات یافت + عکس


ساعت: 10:53
تاریخ انتشار: 31.05.1401
کد خبر: 1891644

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خمین گفت: 7 ظرف سفالی تاریخی در ابعاد و حجم های مختلف از تخریب نجات یافتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی مشهدی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خمین در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی گفت: با اطلاع به موقع مالک خیر در روستای فرنام شهرستان خمین و با همکاری فرماندار، بخشدار مرکزی، اداره راه، بخشداری فرنگ و مدیریت اقامتگاه بوم گردی هفت سواران تعدادی از 7 کوزه سفالی تاریخی مربوط به دوره پهلوی اول در اندازه ها و حجم های مختلف تخریب شد. نجات یافتند و برای بازدید عموم به اقامتگاه بوم گردی روستای فارنک منتقل شدند.

وی گفت: این ظروف که تماماً از خشت و موی بز ساخته شده اند مربوط به دوره پهلوی اول بوده و برای نگهداری مواد غذایی به ویژه گندم و جو استفاده می شده و نکته قابل توجه حجم و اندازه یکی از این ظروف است. ارتفاع آن حدود 3 متر و عرض آن به طور متوسط ​​1.5 متر است که ظرفیت نگهداری و ذخیره سازی حدود 4000 کیلوگرم گندم را دارد.

مشهدی خاطرنشان کرد: نگهداری این گونه موارد در مکان هایی مانند اقامتگاه های بوم گردی علاوه بر حفظ بهینه، تاثیر مستقیمی در جذب گردشگر دارد و آداب و رسوم، سنت ها و فرهنگ عمومی نسل های آینده را ارائه می دهد.


3503d83f d529 483f ba4e d36eb0cbc3c2 خبر خاکستری

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید