ضرورت ساخت و تکمیل موزه سفال لالجین


ساعت: 08:51
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915665

سیدرضا موسوی اظهار داشت: دغدغه اصلی شهرداری ساخت و تکمیل موزه سرامیک برای حفظ و نمایش شاهکارهای تاریخی و معاصر هنر سرامیک است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر همدان; سیدرضا موسوی شهردار شهر گلوبال صفال در گفتگو با خبرنگار ما؛ وی به اقدامات و فعالیت های شهرداری لالجین در سال جاری اشاره کرد.

شهردار شهر لالجین با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در بیانات گام دوم انقلاب که نحوه خدمت رسانی به مردم را نشان می دهد، گفت: مقام معظم رهبری همواره بر عدالت در توزیع خدمات شهری تاکید دارند. تامین آرامش و امنیت معنوی، ظهور و اعتلای مظاهر اسلامی و انقلابی، عمرانی و عمرانی، حفظ طبیعت و طهارت معنوی و سلامت محیط زیست، توجه به سلامت اداری و رفع تبعیض از جمله شاخص های مهم خدمت رسانی رسمی است..

موسوی تصریح کرد: ظرفیت و توان منحصر به فرد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای پیشرفت و رسیدن به جایگاه واقعی لجین، همراه با توجه و تلاش مسئولان و کارکنان مردمی در مدیریت شهری، مشارکت شهروندان در این راستا محقق خواهد شد. تکریم ارباب رجوع، تقویت روحیه همدلی و دوستی در بین کارکنان، دیدار چهره به چهره با شهروندان و شناخت صحیح مشکلات و مسائل شهری و برنامه ریزی برای رفع آنها، امسال با حمایت شورای اسلامی شهر برنامه های خوبی انجام شد. اعضا و مردم فهیم لاجین..

شهردار شهر بین المللی سفال تصریح کرد: علیرغم اینکه بودجه شهرداری در سال 250 میلیارد ریال با احتساب 150 میلیارد ریال بودجه جاری و 100 میلیارد ریال برای ساخت و ساز است، با عنایت خداوند متعال، دولتمردان و مردم با تلاش مستمر اعضای شورای اسلامی شهر و همکاران شهرداری، میزان اقدامات عمرانی و پروژه های فرهنگی مذکور به مبلغ بیش از 250 میلیارد ریال تاکنون اجرا شده و یا در حال اجراست و در جهت تسویه درآمدها نیازمند کمک و همکاری همشهریان عزیز در پرداخت عوارض سالیانه و تعهدات پرداخت نشده به شهرداری بابت هزینه های عمرانی بالاتر از بودجه مصوب هستیم.در شش ماهه اول سال جاری مبلغ 125 میلیارد ریال . 91 میلیارد ریال از درآمدهای افزایش یافته شهرداری و 34 میلیارد ریال درآمد مالیات بر ارزش افزوده غیرافزوده، درآمدهای حاصله و هزینه های ثبت شده شهرداری در شش ماهه نخست سال 94 میلیارد ریال در بخش جاری و 31 میلیارد ریال محاسبه شده است. در بخش ساختمانی نیز با تلاش رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر لالجین توافقات متعددی با برخی از مالکان در زمینه تقسیم اراضی و تحقق سهم شهرداری به دلیل تقسیم اراضی و ظرف یک سال از شروع مأموریت شورای اسلامی. و شهردار فعلی تا پایان شهریور ماه 1401 فقط «4 قطعه زمین به ارزش 43 میلیارد ریال به مزایده فروخته شد و مبلغ دریافتی از فروش اراضی فوق علاوه بر 29 میلیارد ریال از درآمد داخلی شهرداری است. جمعاً 72 میلیارد ریال) برای پرداخت بخشی از 241 میلیارد ریال، بدهی های معوق سال های گذشته پرداخت شده و اکنون بدهی های معوق شهرداری از 241 میلیارد ریال به حدود 169 میلیارد ریال کاهش یافته است..

سیدرضا موسوی اذعان داشت: در زمینه آسفالت معابر شهرستان بیش از 30 هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر 72 میلیارد ریال جدول گذاری شد و با توجه به اینکه در چهار سال گذشته مردم نسبت به اتصال به شبکه آب و گاز در در تمام نقاط شهر یک نوار حفاری ایجاد شد و این مشکل باعث اعتراض گسترده شهروندان شد به همین دلیل بیشترین آسفالت انجام شده در زمینه تعمیر نوار حفاری مربوط به سال های اخیر بوده است..

موسوی اذعان داشت: یکی از اولویت های شهرداری در سال جاری، تکمیل پروژه های نیمه تمام از جمله پیاده روسازی بلوار آیت الله خامنه ای به طول 2.5 کیلومتر با پیشرفت 80 درصدی و وام 50 میلیارد ریالی، پروژه ساماندهی ملی امام زمان (عج) است. خیابان خمینی. با 85 درصد پیشرفت فیزیکی و اعتباری بالغ بر 52 میلیارد ریال در حال اجرا و در راستای توجه به مناطق کم برخوردار شهرستان لجین؛ در روند ساخت، جدول گذاری و آسفالت خیابان گنبدان با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال، پروژه احداث زمین چمن مصنوعی فوتبال در بستان مندار با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد ریال و با کیفیت مطلوب به اتمام رسیده است..

وی گفت: جدول گذاری معابر شهرستان لجین به طول 2055 متر با اعتبار 11 میلیارد ریال، احداث کانال تخلیه آب های سطحی از خیابان دلاوران تا میدان شهید شکری به طول 125 متر و اعتبار 7 میلیارد ریال طراحی و اجرای پروژه سنگفرش جاوید بازار با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد ریال و در حوزه ترافیکی (رنگ آمیزی سرعت گیرها و اجرای خط کشی در سطح شهر) با اعتباری حدود 4 میلیارد ریال است. ریال انجام شده و به طول 20 کیلومتر در حال اجراست، تعویض و نصب پلاک جاده های سطح شهر با رعایت استاندارد آقای و عملیات تصویربرداری هوایی از محدوده و حریم شهر توسط پهپاد برای تهیه نقشه و زیرساخت های مورد نیاز برای شروع پروژه ممیزی املاک سی سال پس از اولین ممیزی لالجین نیز آغاز شده و در حال انجام است. کمیسیون ماده 5 و کارگروه زیرساخت استان.

شهردار و دبیر شهر جهانی لالجین تصریح کرد: تجهیزات آتش نشانی و نجات از خرید تجهیزات حرفه ای امداد و نجات هیدرولیک به ارزش 5 میلیارد ریال خبر داد. افزایش کارایی و بهره وری ارائه خدمات پروژه های عمرانی و تقاضای شهروندان محترم برای ثبت درآمد نسبت به سال های گذشته دو برابر شده است و برنامه های فرهنگی برای ترویج فرهنگ ایمنی در بین شهروندان و پیشگیری از حوادث و کاهش فراوانی آنها، فضاسازی یک شهر در مناسبت های مختلف به ویژه در ایام ملی و مذهبی با نصب بنرهای مختلف، پیام های آموزشی و انتشار اقدامات شهرداری در فضای مجازی از اقدامات این شهرداری است..

موسوی در حوزه خدمات شهری به جمع آوری و حمل روزانه 10 تن زباله شهری به محل پسماند شهری همدان اشاره کرد و افزود: در سطح شهر نیز این شهرداری 80 تن کارگاه، ساختمانی جمع آوری و حمل می کند. و ضایعات سرامیک ساختمانی روزانه.» و خرید و نصب 28 واحد مخزن زباله 770 لیتری جدید در نقاط مختلف شهر، تعمیر و بازسازی سطل زباله، شستشوی سطل زباله، نظارت، نظارت و لایروبی مستمر خندق ها و پل های پست عمومی شهر و مدیریت مطالب مرتبط با این سوالات به وضوخانه باغ رضوان و به منظور تغییر نحوه ارائه خدمات شستشوی اموات با رعایت دقیق قیود شرعی، قراردادی توسط یک روحانی و وضو برای آقایان منعقد شده است. و بانوان باغ رضوان و سوالات مربوطه به یک فرد واجد شرایط ارسال شده است..

وی خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل آبگرفتگی جاده های شیبدار 7 حلقه چاه حفر و به همین تعداد یک پمپ سامپ خریداری و با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال خط لوله برای تخلیه روان آب های سطحی در داخل چاه نصب شد. شهرداری بود و یکی دیگر از خدمات این شهرداری ساماندهی و تجهیز فضای سبز برای شهروندان عزیز است که در این راستا پنجاه هزار بوته گل و نهال در سطح معابر کاشته شد که در حال حاضر فضای سبز شهر به صورت به مساحت تقریبی 10 هکتار و سرانه سبز 6 متر مربع و با خرید و نصب انواع پروژکتورها نسبت به رفع نواقص روشنایی معابر و پارک ها اقدام شده است و کابل به طول بیش از 2000 متر و به ارزش 3 میلیارد ریال می باشد..

در نهایت، موسوی غرفه سرامیک را در نمایشگاه صنایع دستی تهران برپا کرد، سفر جمعی یک روزه هنرمندان پیشکسوت سرامیک و اعضای دبیرخانه شهر جهانی برای حضور در نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری تهران، به پاس تجلیل از «سفالگران کوچک» شرکت کننده در برنامه عصر جدید، هماهنگی با شهردار محترم همدان برای اجرای زنده سرامیک کودک توسط هنرمند لالجینی در میدان امام خمینی (ره) شهر همدان، نشست گفتگو با شهردار محترم ملایر به عنوان دبیر شهر جهانی مبل منبت و بازنگری در برنامه های این شهرستان، برگزاری جشنواره ششمین سالگرد جهانی شدن لالجین بعد از پنج سال وقفه با رویکرد 4 برنامه کودک، جشنواره سنتی محلی پالوده، پیاده روی خانوادگی و عصاره گفت: جشن باشکوه عید سعید غدیر خم و جهانی شدن لالجین با حضور استاندار محترم و سایر مسئولین به مدت یک هفته در شهر لالجین برگزار شد. که یک میلیارد و دویست میلیون ریال در این زمینه هزینه شده است و دغدغه اصلی وی به عنوان دبیر شهر بین المللی لالجین احداث و تکمیل موزه سرامیک برای حفظ و نمایش شاهکارهای تاریخی و معاصر سرامیک و به منظور حفظ و نگهداری و نمایش آثار تاریخی و معاصر سرامیک است. برای فعال سازی و بهره مندی از این پروژه، حذف مجریان و گردشگران از این مرکز بین المللی با تمام تلاش و کوشش آنان انجام خواهد شد و به فضل خداوند مهربان و بندگان دلسوز این امر محقق خواهد شد..

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید