اکثر هنرمندان صنایع دستی البرز را بانوان تشکیل می دهند/ نمایشگاه تخصصی سفال و سرامیک برپا می کنند


ساعت: 17:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۲
کد خبر: 1889661

محمدرضا سالم گفت: بیشتر هنرمندان صنایع دستی استان را بانوان تشکیل می دهند و این هنر یکی از راه های کسب درآمد در منزل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا سالم هنرمند فعال در حوزه هنر چلنگری استان البرز در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: همیشه دغدغه برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در مکانی ارزشمند را داشته ام و معمولا این مهم اتفاق نمی افتاد.

وی ادامه داد: معمولاً شاهد برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی در پارک ها و فضاهای عمومی هستیم که امکان ارائه صنایع دستی فاخر وجود ندارد زیرا برخی از صنایع دستی جنبه تجاری دارند و تعداد محدودی از آنها فاخر هستند.

سالم افزود: استان البرز ظرفیت بسیار بالایی در هنر و صنایع دستی دارد و با توجه به تنوع اقوام، بیشتر صنایع دستی کشور در استان البرز موجود است.

این هنرمند ادامه داد: بسیاری از صنایع دستی در استان البرز دارای نشان ملی است و این نشان دهنده ظرفیت بالای این هنر است.

وی گفت: بیشتر هنرمندان صنایع دستی در روستاها را بانوان تشکیل می دهند و این هنر یکی از راه های کسب درآمد در خانه است.

سالم اضافه کرد: با مدیریت مجتمع خرید مهردادمال صحبت کردیم و دغدغه صنعتگران را با آنها در میان گذاشتیم و قرار شد در طبقه پنجم این مجتمع که طبقه فرهنگی است فضایی برای فروش محصولات صنایع دستی اختصاص دهند. این مرکز

این هنرمند گفت: طبق توافقی که با این مجموعه داشتیم نمایشگاه صنایع دستی باید به صورت تخصصی برگزار شود یعنی هر نمایشگاهی با روند خاصی برگزار شود و دوره اول را با عنوان چوب برگزار کردیم. هنر به پایان رسید و با استقبال تماشاگران مواجه شد.

وی گفت: در این نمایشگاه بیش از 22 هنرمند صنایع چوبی حضور داشتند که در جای خود به عنوان نمایشگاه تخصصی نمایشگاه موفقی بود.

سالم افزود: قصد داریم دومین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی مرتبط با سفال و سرامیک را برگزار کنیم و هنرمندان مرتبط با سفال و سرامیک در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد.

این مسئول تاکید کرد: ظرفیت پذیرش در نمایشگاه حداکثر 40 هنرمند است و تمامی رشته های مرتبط با سرامیک و سفال را می پذیریم.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: این نمایشگاه از 2 تا 25 شهریورماه از ساعت 17 الی 22 در طبقه پنجم مجتمع تجاری مهردادمال دایر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید