بازار چارسوق یزد به بازار تخصصی صنایع دستی/هنرمندان بومی تبدیل می شود تا از حمایت ویژه برخوردار شوند.


ساعت: 16:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890360

هکر السادات عضو شورای شهر یزد گفت: بازار چارسوک یزد را می توان به بازارچه تخصصی صنایع دستی تبدیل کرد تا صنایع دستی هنرمندان برای شهروندان دیده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، بی بی فاطمه حقیر السادات امروز در جلسه کمیته گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای اسلامی شهر یزد گفت: می توان بازار چارسوق را به بازار تخصصی صنایع دستی تبدیل کرد تا صنایع دستی هنرمندان به طور گسترده در این مکان دیده می شود.”

رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و روابط بین الملل ادامه داد: همچنین می توان از ظرفیت مجموعه کاروانسراها در بازار قدیم یزد و اماکن متعلق به اوقاف در حوزه صنایع دستی استفاده کرد.

و ادامه داد: باید از انجمن صنایع دستی برای تولید انواع بسته بندی های دست ساز متناسب با ویژگی های جمعیتی مخاطبان و ایده و همسویی هدایای اهدایی شهرداری و شهرداری فراخوانده شود.

حکیر السادات گفت: کمیته تولید محتوای صنایع دستی یزد با حضور هنرمندان میراث، شهرداری و بخش خصوصی با محوریت میراث تشکیل شود و طرحی برای به کارگیری تولیدات بومی صنایع دستی یزد برای رونق بیشتر ارائه شود. پشتیبان ویژه باشید.

وی با بیان اینکه طبقه بندی هنرمندان صنایع دستی و تهیه شناسنامه هنری برای آنها باید برنامه ریزی شود، افزود: همچنین سفارشی سازی صنایع دستی برای زیباسازی شهری باید توسط معاونت خدمات شهری شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی با کمک انجمن صنعتگران و هنرمندان.

حکیرالسادات ارتباط هنرمندان را با واحد روابط بین الملل شهرداری بیان کرد و ادامه داد: مرکز آموزش صنایع دستی باید احیا و مورد حمایت میراث فرهنگی قرار گیرد و رویدادهای تخصصی صنایع دستی با توجه به این موضوع در نقاط مختلف شهر برگزار شود. به تقویم سالانه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید