1.5 میلیون یتیم در کشور وجود دارد


ساعت: 15:00
تاریخ انتشار: 1401/04/09
کد خبر: 1879837

معاونت توسعه مشارکت های مردمی امام خمینی(ره):

آسوده گفت: در حوزه یتیم پرستی بیش از یک میلیون و 500 هزار حامی به صورت مستقیم از ایتام حمایت می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; حبیبلا آسوده معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته یاری امام خمینی(ره) در همایش غروب گفت: فقر یک پدیده اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است که حداقل تا به امروز در تاریخ وجود داشته است. عدالت یکی از ارکان ساختاری حکومت هاست نه عدالت، «فقر ریشه کن می شود و مصرف، تولید و توزیع عادلانه شکل می گیرد، اما در کنار عدالت، نیکی نیز جزء لاینفک مردم است که در دین بر آن تأکید شده است.

آسوده گفت: احسان در کنار عدالت می تواند موجبات رفاه نیازمندان و جامعه و ارتقای سطح رفاه را فراهم کند.

وی ادامه داد: تطبیق و گسترش عدالت در بین مردم و توانمندسازی مردم برای انجام امور خیریه و نیکوکاری وظیفه دولت است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: کمیته مددکاری به عنوان نهادی که توسط امام راحل در سال 57 تأسیس شد، بر دو هدف اصلی کمک به نیازمندان و ترویج خیر در جامعه و توانمندسازی نیازمندان استوار است. فرصتی برای شکوفا شدن استعدادهای نادیده گرفته شده نیازمندان از سر ناچاری و در این راستا سامانه توانمندسازی کمیته امداد در زمینه های مختلف فعال است.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از 10 هزار میلیارد تن کمک های مردمی ارزش گذاری شد و کمیته پشتیبانی توانست این فرصت را فراهم کند.

آسوده بیان کرد: راهبرد کمیته امداد ترویج خیر و نیکوکاری در کشور است و از این رو عقلانی سازی، شفافیت و نهادینه سازی در دستور کار قرار دارد یعنی نهادهای مردمی زیر نظر و رهبری یک سازمان امدادی تشکیل می شود. به نیازمندان برسد.

معاون کمیته حمایت از مشارکت های مردمی امام خمینی (ره) گفت: بیش از 9 هزار موسسه خیریه با سه ویژگی محله محور، مردمی و مسجد محور در کشور راه اندازی شده است که بیش از 50 درصد این مراکز دارای خیریه امام هستند.

وی یادآور شد: در حوزه تکریم یتیم بیش از 1.5 میلیون حامی به صورت مستقیم به ایتام کمک می کنند.

آسوده گفت: وسعت صدقه 500 میلیارد تن در سال در بیش از 5 میلیون و 300 هزار صندوق صدقه کوچک و بزرگ است که در حوزه های مختلف مورد حمایت قرار می گیرد.

معاونت حمایت از توسعه مشارکت های مردمی امام خمینی(ره) افزود: زکات موضوع محوری قرآن است. همه دانشمندان جایگاه رفیع این موضوع مهم را می دانند. نظر مقام معظم رهبری از ارزش بالایی برخوردار است و در این راستا 10 سال دیگر آیین نامه اجرایی زندانی تدوین می شود و هفته آینده در کمیسیون تعیین تکلیف دستگاه ها در مجلس مطرح می شود.

وی خاطرنشان کرد: البته این هماهنگی در استان مرکزی وجود دارد و قطعا تشکیل این آیین نامه موثر خواهد بود. هدف ایجاد یک جریان مردمی زکات در کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید