آیا صف های طولانی برای باربری و سنگق در تبریز/ارد وجود دارد یا تخلفی وجود دارد؟


زمان: 12:50 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: 08/07/1401
کد خبر: 1906749

صف های طولانی نانوایی ها دو هفته است که مردم را آزار می دهد و نانوایی ها مدعی کمبود آرد هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنایی: این روزها صف های طولانی نانوایی ها در اکثر نقاط تبریز به چشم می خورد اما واقعیت چیست؟ آیا کمبود آرد در تبریز وجود دارد یا به دلیل تخلف و سودجویی عده ای است؟

چرا کمبود آرد فقط به بربرها و سنگ پزها رسید؟

مشاهدات خبرنگار آناج نشان می دهد صف های طولانی این روزها فقط مربوط به نانوایی های بربری و سنگک است و خبری از صف های طولانی مقابل نانوایی های لواش نیست. اگر سوال کمبود آرد که برخی نانوایی ها به این بهانه نان کمتری می پزند درست است، باید این کمبود به تنورهای لواش هم سرایت کند تا مشکلی پیش نیاید.

کاهش ساعات کار به بهانه های واهی

یکی از دلایلی که این روزها باعث ایجاد صف طولانی در نانوایی ها شده است، بحث کاهش زمان پخت است، به طوری که بسیاری از نانوایی ها با کاهش دو تا سه ساعتی زمان پخت و یا کوتاه شدن زمان پخت به بهانه ای، باعث ایجاد صف طولانی و نارضایتی مردم شده اند. کمبود آرد..

کمبود آرد در حالی مطرح می شود که استاندار تبریز اعلام کرده در تبریز کمبود آرد نداریم. علی جعفری آذر، فرماندار تبریز در جلسه هفته گذشته شورای شهر گفت: مشکلی به نام کمبود نان در تبریز نداریم و تمام نانی که مردم می خواهند موجود است و جای نگرانی نیست.

وی ادامه داد: از اردیبهشت 1401 قیمت آرد که 2500 تومان بود به 12500 تومان تبدیل شد و سپس نانوایی ها برای خرید نان به کارتخوان های جدید مجهز شدند.

تخلف برخی از نانوایی ها در مناطق محروم

اما کمبود آرد در روزهای اخیر چطور؟ مخاطبین آنایی با ارسال پیامی از تخلفات برخی نانوایی ها در مناطق فقیرنشین و حاشیه نشین خبر می دهند. با توجه به صحبت‌های حاضران، برخی از نانوایی‌ها از مردم می‌خواهند که کارت‌های بیشتری بکشند یا بدون خرید نان در دستگاه‌های مجهز کارت بکشند تا نانوایی‌ها بتوانند آرد را آزادانه بفروشند.

این تخلفات باعث شد که آرد به جای نان سازی آزادانه فروخته شود و به دست مردم برسد و مردم در صف نانوایی ها منتظر بمانند. این مشکلی است که مسئولان باید به آن رسیدگی کنند و از سوء استفاده برخی افراد از وضعیت اقتصادی فعلی جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید