10 درصد از سهام یاقوت سرخ بدون نسخه در دسترس هستند


ساعت: 10:16
تاریخ انتشار: 14/01/12/01
کد خبر: 1809812

رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه هر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال روز یکشنبه در بورس عرضه می شوند، گفت: به زودی 10 درصد از سهام هر یک از این باشگاه ها در فرابورس عرضه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین گربان زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی در تازه ترین اخبار مربوط به واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس موسوم به سرخابی گفت: باید نتیجه جلسات مختلفی که انجام شد و نقل و انتقالات 24 ساله استقلال و پرسپولیس شکسته شود.

وی همچنین گفت: بلافاصله پس از ثبت شرکت های فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس در سازمان بورس نامه ای به فرابورس ارائه می شود که نماد باید در کمیته فرابورس و نمادهای تجاری این دو شرکت بررسی شود. در بازار فرابورس «خواهد بود.

رئیس سازمان خصوصی سازی همچنین گفت: همزمان با این اقدامات از محل هزینه سهام اجرا می شود و طرح توجیهی افزایش سرمایه دو شرکت بنفش که باید به تصویب مجمع عمومی فوق العاده این دو برسد. زاغی ها.

وی گفت: هر باشگاه برای افزایش سرمایه باید حدود 10 درصد از سهام خود را به صورت سهام عرضه کند که معادل 50 درصد سرمایه ثبتی هر دو باشگاه خواهد بود چرا که سرمایه ثبتی باشگاه استقلال 719 میلیارد A است. سرمایه پرسپولیس 701 میلیارد تومان است که 50 درصد این سرمایه حدود 350 میلیارد تومان است که به صورت سهام تقدیم مردم می شود.

وی گفت: البته این رقم مربوط به سرمایه درج شده در اساسنامه این دو شرکت است که پس از آن افراد می توانند با مشارکت در هزینه های سهام، سهامدار دو باشگاه شوند.

گوربان زاده درباره نکته ای که آقای ابوترابی فرد در نماز جمعه تهران برای واگذاری سهام باشگاه به مردم و هواداران مطرح کرد، گفت: دغدغه امام جمعه موقت تهران مهم است و نباید سرنوشت این باشگاه ها را به حال خود واگذار کرد. یا به افراد خاصی. «در عوض، هدف این است که چشم‌انداز بهتری برای هر دو باشگاه داشته باشیم و کارایی ورزشی هر دو باشگاه مهم است، زیرا هر یک از این دو باشگاه ده‌ها میلیون هوادار دارند.

وی گفت: البته محدودیتی وجود دارد و فرابورس ایران آن حد را تعیین خواهد کرد، اما هر فردی که به صورت مشارکت در افزایش سرمایه از طریق خرج سهام مشارکت داشته باشد، می تواند صاحب آن شود. جزء سهام این دو باشگاه باشید، زیرا مشارکت تعداد افراد حقیقی و حقوقی را تعیین می کند.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: با توجه به نگرانی آقای افورابی فرد، بخشی از سهام دو باشگاه ارغوانی در اختیار هواداران قرار می گیرد. در گذشته و حال 20 درصد از سهام واگذار می شود و در ماه های آینده تا اواسط سال 1401 سهمیه دو باشگاه مشخص می شود و در این دو شرکت مدل مطلوب سهامداری، حاکمیت شرکتی و انضباط مالی. تاسیس خواهد شد.

گربان زاده گفت: امیدواریم استقلال و پرسپولیس یکشنبه اول اسفند در بورس ثبت شوند. مشاوران سرمایه گذاری جهت تکمیل و ثبت صورت های مالی در سازمان بورس حضور دارند.

وی گفت: صورت های مالی دو باشگاه شفاف بوده و پس از تایید در سامانه اطلاع رسانی ناشران کدال ثبت می شود.

قربان زاده در خصوص بدهی مالیاتی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: در صورت های مالی هر دو باشگاه تمامی پست ها ذکر شده و حتی بندهای حسابرسی که پس از تایید صورت های مالی در کدال اعلام می شود ذکر شده است و امیدواریم نمادهایی در آن لحاظ شود. از این دو باشگاه به زودی وارد بازار فرابورس می شود و سهام این دو باشگاه تا 15 اسفند سال جاری به مردم واگذار می شود.

انتهای پیام/
منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید