100 هزار میلیارد یوان ارز جهانگیری به دست 100 نفر افتاد / ما با دولت هستیم


ساعت: 11:30
تاریخ انتشار: 1402/02/25
کد خبر: 1838933

کمال علیپور با بیان اینکه ارز جهانگیری جیب تعدادی از مردم را پر کرده و نزدیک به 100 هزار میلیارد تن به دست 100 نفر افتاده اما به دست مردم نرسیده است، گفت: 900 هزار میلیارد تن به دست واردکنندگان افتاده است. یک ریال از درآمد کشور و دولت نبود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ کمال علیپور هندکری شنبه شب در مراسم تکریم و تقدیم فرماندار سوادکوه با بیان اینکه در زمان جنگ انسان با ترسو فرق می کند به جنگ اقتصادی در کشور و مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت : شاید خیلی ها برای حفاظت کاری کرده باشند اما خط مقدم را از دست دادند، حالا کاری که دولت انجام می دهد کار در فضای از دست رفته و ایجاد ثبات در کشور است.

نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمال در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اقدام در کوتاه مدت موجب فشار اقتصادی و معیشتی می شود، گفت: طبق آمار سالانه حدود 21 هزار میلیارد دلار برای 5 تا 7 ارز 4200 تومانی اما این اقدام نه تنها تورم را حل نمی کند بلکه حدود 65 درصد تورم در کشور داریم.

علیپور با بیان اینکه ارز جهانگیری فقط جیب تعدادی از مردم را پر کرده بود و نزدیک به 100 هزار میلیارد تن به دست صد نفر افتاد اما به دست مردم نرسید، افزود: 900 هزار میلیارد تن به دست واردکنندگان افتاد اما یک ریال از درآمد کشور و دولت نبود.

اما آیا تورم تحت کنترل است؟ اجناس سر به فلک کشید و تورم از کنترل خارج شد و رئیس جمهور اکنون به علیوار آمده و آبروی خود را ساخته است و با او نبودن ظلم است.

وی امید آفرینی در مردم را مهم دانست و افزود: امسال حدود 254 تریلیون تن فولاد در اختیار دولت برای کمک به مردم در شرایط بد معیشتی قرار داده ایم.

نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال 99 دولت 80 هزار میلیارد تن 4 هزار و 200 تنی دریافت کرده است، گفت: اما با این اقدام دولت تاکنون 320 هزار میلیارد تومان در اختیار دارد. تومان «به نفع کشور و دولت بود.

علیپور با اشاره به خرید 3 هزار تنی گندم گفت: آیا با این رقم انتظار خودکفایی داریم؟ اما امسال خرید تضمینی گندم 11700 تن است و دولت را موظف به عقد قرارداد کردیم.

وی در پایان با اشاره به فرمایشات رهبری و تشریح ضرورت جهاد بیان کرد: کارهای بزرگی در این 43 سال انجام شده و دولت کارهای خوبی انجام داده و البته کمی هم فکری لازم است اما این بزرگ نیازمند اقتصادی است. عمل جراحي.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید