112 واحد مسکونی در زلزله کوی به طور کامل تخریب شد


ساعت: 10:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۵
کد خبر: 1901658

استاندار آذربایجان غربی گفت: در زلزله روز گذشته شهرستان هوی 112 بلوک مسکونی به طور کامل تخریب شد و نیازمند بازسازی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آروم نیوز ، محمد صادق معتدیان در گفت و گوی خبری با رسانه ها گفت: در این زمین لرزه 5.4 ریشتری 12 روستا از بخش مرکزی شهرستان هوی که کانون اصلی آن بود. زلزله، بیشترین آسیب را دیده اند

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه این زلزله تلفات جانی نداشت، افزود: بر اساس آخرین آمار تعداد مجروحان این زمین لرزه به یک هزار و 127 نفر رسیده است که از این تعداد 113 نفر در بیمارستان بستری شده و تحت مداوا هستند.

استاندار آذربایجان غربی گفت: البته در این زمینه مورد خاصی نداشتیم به جز تعدادی که نیاز به عمل جراحی داشتند و عمل شدند.

وی با اشاره به اینکه عمده مشکلات مربوط به تخریب و خسارت به منازل بوده است، گفت: سه شهر خوی، سلماس و چایپاره تحت تاثیر این زمین لرزه قرار گرفتند و خسارات ناشی از آن البته خوی بیشترین خسارت را داشت.

معتمدیان گفت: تیم های امدادی در اولین ساعات پس از زلزله وارد منطقه شدند و امدادرسانی را آغاز کردند. همچنین تعدادی کابین به منطقه ارسال خواهیم کرد تا مورد استفاده قرار گیرد.

وی با قدردانی از دستورات ویژه رئیس جمهور برای رفع سریع مشکلات زلزله زدگان افزود: طبق دستور آیت الله رئیسی از حداکثر ظرفیت آذربایجان غربی و استان های همجوار استفاده خواهیم کرد.

استاندار آذربایجان غربی محل وقوع این زمین لرزه را در گسل فعال خوی-سیه چشمه اعلام کرد و ادامه داد: در سال های اخیر شاهد وقوع زلزله در این گسل بوده ایم و با توجه به این روند شهروندان و روستائیان باید از امکانات خوبی استفاده کنند. که توسط دولت برای نوسازی و مرمت منازل مسکونی آنها فراهم شده است

وی تاکید کرد: بلوک هایی که دچار حادثه شده اند، بلوک هایی هستند که اصول مهندسی را رعایت نکرده و مقاوم سازی لازم را نداشته اند، ضمن اینکه با استفاده از امکانات دولتی می توان بلوک های پایدار برای جلوگیری از آسیب در هنگام زلزله ساخت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید