12 بهمن 1357 از تظاهرات تحصنى مردم شيروان در حرم رضوي تا اعتصاب رئيس دادگاه شهر در اعتراض به پهلوى.

ساعت: 10:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۱
کد خبر: 1804706

در جریان مبارزات انقلاب اسلامی، مردم یکی از ارکان اصلی مبارزات بودند و حضور آنان در صحنه و آمادگی برای استقرار حکومت اسلامی و حمایت و پذیرش رهبری امام خمینی (ره) و فداکاری آنان نقش داشت. مهمترین نقش در پیروزی انقلاب اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اسفراترک اسفراین، در واقع باید انقلاب اسلامی را محصول ایثار انسان دانست که سه رکن به دست آمد.

در روزهای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، مردم استان خراسان شمالی و همچنین سراسر ایران پهناور در دوران پهلوی به مبارزه پرداختند و حوادث مختلفی را در روزهای مختلف پیروزی انقلاب ثبت کردند.

در یازدهم بخمن سال 57 که انقلاب ایران در آستانه پیروزی قرار داشت، مردم خراسان شمالی در کنار سایر مردم کشور نقش عمده ای در این مبارزه بزرگ داشتند.

در آن روز در استان خراسان شمالی، جمعی از مردم شیروان در اعتراض به حمله عده ای از اشرار و سلب آسایش مردم آن شهر در صحن فعلی امام خمینی (ره) حرم رضوی تحصن کرده بودند. با دستور پلیس در شیروان . . اعلام شد که پس از خروج عده ای از مشهد به شیروان برای مبارزه با شاه، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

همچنین در آن تاریخ، پلیس شیروان در اعتراض به اقدامات رژیم پهلوی و اقدامات بازپرس در خصوص فعالیت مخالفان سیاسی در شهر، از اعتصاب رئیس دادگستری شهرستان خبر داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید