132 بیمار سرخک در کشور شناسایی شد

132 بیمار سرخک در کشور شناسایی شد

روز جدید : واکسینه شده توسط وزارت بهداشت، رئیس اداره بیماری های پیشگیری از ابتلای ۱۳۲ بیمار به سرخک در ایران خبر داد.

محسن زهرایی، رئیس واحد پیشگیری از بیماری‌های واکسن وزارت بهداشت درباره افزایش آمار ابتلا به سرخک در کشور گفت: تاکنون 132 هزار و 132 مورد ابتلا به سرخک در کشور تایید شده است که اکثر آنها زیر 10 سال سن دارند. .

وی افزود: افرادی که تاکنون واکسن سرخک را دریافت نکرده اند اعم از اتباع ایرانی و غیرایرانی می توانند با مراجعه به تمامی مراکز بهداشتی و درمانی این واکسن را دریافت کنند.

زهرایی در پاسخ به این سوال که “واکسن سرخک به شهروندان بدون مجوز نیز داده می شود؟” وی گفت: واکسیناسیون سرخک برای همه افراد رایگان است و نیاز به مدرک خاصی ندارد.

رئیس اداره پیشگیری از بیماری‌های واکسن وزارت بهداشت افزود: برای افراد غیرایرانی واکسن سرخک به افراد 9 ماهه تا 30 ساله تزریق می‌شود و باید بلافاصله به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه و واکسن را دریافت کنند. .

کودکان زیر 5 سال در برابر سرخک واکسینه می شوند

دکتر محسن زهرایی، رئیس اداره بیماری‌های پیشگیری از واکسن وزارت بهداشت گفت: متأسفانه در هفته‌های اخیر شاهد همه‌گیری سرخک در برخی از نقاط ایران بوده‌ایم و از خانواده‌هایی هستیم که کودکان زیر پنج سال دارند. پایان آوریل ما می خواهیم فرزندانشان در صورت تاخیر در واکسیناسیون سرخک در برابر سرخک واکسینه شوند.

وی افزود: شیوع سرخک در مناطق اطراف ایران افزایش یافته است و با توجه به اینکه در ماه های اخیر شاهد افزایش جمعیت غیرایرانی بوده ایم، پزشکان کشور توجه داشته باشند که اگر بیمار علائمی مانند تب و نوک سینه های قرمز «او به صورت و بدنش رفت و مشکوک به سرخک شد و بیمار را به مرکز بهداشتی در شهرشان معرفی کرد.

شیوع سرخک در ایران با افزایش مهاجرت اتباع افغانستانی

زهرایی با بیان اینکه شیوع سرخک به افغانستان و پاکستان سرایت کرده است، افزود: در ماه های اخیر شاهد بودیم که با گسترش مهاجرت افغانستانی ها به کشورمان، شیوع سرخک در ایران نیز افزایش یافته است، چرا که این بیماری ممکن است به اندازه کرونری باشد. مهاجرت از کشوری به کشور دیگر با جمعیت مهاجر.

واکسن سرخک یکی از مؤثرترین واکسن‌ها است و اگر 95 درصد افراد جامعه 8 ماهه و 12 ماهه دو دوز از واکسن سرخک را دریافت کنند، قطعاً در آن اپیدمی سرخک نخواهیم داشت. جامعه” او گفت.

وی افزود: اگر والدین ما واکسیناسیون سرخک فرزندان خود را جدی نگیرند، با توجه به موجی که از شیوع سرخک در ایران آغاز شده، ممکن است در هفته های آینده شاهد افزایش اپیدمی سرخک در کشورمان باشیم.

لزوم نظارت بر واکسیناسیون شهروندان در برابر سرخک

زهرایی تاکید کرد: مهمترین راه پیشگیری از سرخک واکسیناسیون گسترده است. «اگرچه واکسن سرخک عمدتاً به نوزادان داده می شود، اما اگر بزرگسالان واکسن سرخک را دریافت نکرده باشند، باید واکسن را دریافت کنند.

رئیس واحد پیشگیری از بیماری‌های واکسن وزارت بهداشت ادامه داد: توصیه ما این است که تمامی اتباع افغانستانی که به تازگی وارد ایران شده‌اند، در صورتی که واکسن سرخک را انجام نداده‌اند، یک نوبت از واکسن سرخک را دریافت کنند. بنابراین بهتر است ریاست عمومی امور عمرانی برای واکسیناسیون افغان هایی که وارد کمپ های جدید می شوند و واکسن سرخک را دریافت نکرده اند، برنامه ریزی های لازم را انجام دهد.

وی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر نمایندگان بهداشت در مجلس شورای اسلامی از دانشگاه های علوم پزشکی استان های مختلف در حال انجام پیگیری های لازم هستند تا بتوانند اقدامات لازم را برای تکمیل واکسیناسیون سرخک در محل های استقرار مراکز انجام دهند. آنها در حال جمع آوری شهروندان جدید هستند.”

دیدگاهتان را بنویسید