15 مقام آمریکایی به دلیل اقدامات تروریستی تحریم شده اند


ساعت: 13:13
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820659

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: پانزده مقام آمریکایی به دلیل اقدامات تروریستی، ترویج و حمایت از تروریسم و ​​نقض فاحش حقوق بشر توسط کشورمان تحریم شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزارت امور خارجه کشورمان در بیانیه‌ای درباره تحریم‌ها علیه تعدادی از مقامات آمریکایی که محدودیت‌هایی را اعمال کرده‌اند و همچنین جنایاتی علیه آنها صادر کرده است ملات او گفت که ایران درگیر است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:


بسما خدا تو را حفظ کند

در اجرای قانون ضد حقوق بشر و ماجراجویی و تروریسم ایالات متحده در منطقه، به ویژه مواد 4 و 5، آمریکایی های زیر ذکر شده برای اقدامات تروریستی، ترویج و حمایت از تروریسم و ​​همچنین نقض فاحش حقوق بشر مشمول تحریم های مندرج در قانون فوق می باشد. چنین اشخاصی، در صورت اقتضا، اقدامات را پشتیبانی، سازماندهی، اجرا و تقویت می کنند زرمداران به صورت یکجانبه (تحریم جنایی) آمریکا علیه ملات و دولت جمهوری اسلامی ایران که از گروه های تروریستی و اقدامات تروریستی حمایت مالی و حمایت می کند و همچنین از اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی در منطقه به ویژه علیه ملات فلسطینی های مظلوم نقش داشتند.

اقدامات زرمداران آمریکا یک جانبه مخالف است ملات هم دولت جمهوری اسلامی ایران و هم اقدامات عمدی ایالات متحده برای تحمیل شرایط سخت زندگی بر ایرانیان از جمله ممنوعیت دسترسی به داروها، خدمات و تجهیزات پزشکی به ویژه در سرچشمه گرفته از بیماری کووید 19 و همچنین محرومیت از حقوق اساسی آنها جان میلیون ها ایرانی را تهدید می کند و تاثیرات منفی بر آنها دارد. سود آنهاست برای حقوق اقتصادی و اجتماعی اش. چنین اقداماتی نقض آشکار اصول اساسی حقوق بین الملل و حقوق اساسی بشر و مصداق بارز جنایت علیه بشریت است. همچنین برنامه ریزی، هدایت و کمک به اقدامات تروریستی، تامین مالی و حمایت از نظر فیزیکی از جمله سلاح و اطلاعات، تحصیلات و سازماندهی گروه های تروریستی و یک چیز دیگر هر نوع حمایت از چنین گروه هایی، نقض قوانین بین المللی و نقض تعهدات بین المللی در حوزه تروریسم مورد توجه قرار می گیرد.

دولت ایالات متحده با اقدامات فوق توسط افراد زیر انجام شده است ذکر شده پشتیبانی، تسهیل یا تعهدات عملیاتی بین المللی خودم مربوط به احترام، حمایت و دفاع از حقوق و تعهدات بشری مربوط به خودداری از سازماندهی اقدامات تروریستی و تامین مالی تروریسم و ​​خودداری از ارتکاب اعمال زرمداران یک طرفه به عنوان اعمال نقض می شود توهین آمیز بین المللی باعث مسئولیت می شود بین المللی اینجا ایالات متحده آمریکا است.

بر این اساس جمهوری اسلامی ایران مطابق تعهدات خود بین المللی ایالات متحده آمریکا در زمینه حقوق بشر و همچنین مبارزه با تروریسم و ​​تامین مالی تروریسم به ویژه در مبارزه با تروریسم تحریم های مندرج در قانون مذکور را علیه افراد فوق اعمال می کند. جمهوری اسلامی ایران همچنین اعلام می کند که اعمال تحریم های یکجانبه نقض فاحش اصول اساسی حقوق بین الملل مندرج در منشور ملل متحد و مغایر با حقوق بین الملل است و مانع از آن می شود. مزیت – فایده – سود – منفعت در مورد حقوق بشر است. بر این اساس و توجه داشته باشید توهین آمیز بین المللی ایالات متحده، تحریم هایی را که بر اساس تعهدات جمهوری اسلامی ایران در قبال اقدامات پیش بینی شده است زرمداران آنها به صورت یک جانبه و در چارچوب اقدام متقابل اعمال می شوند.

با عنایت به مراتب فوق و مفاد قانون ضد حقوق بشر و اقدامات تروریستی و تروریستی ایالات متحده در منطقه، کلیه نهادهای ذیربط اقدامات لازم را برای اجرای صحیح تحریم های مندرج در این قانون انجام خواهند داد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید