1500 میلیارد تومان اعتبار برای راه های روستایی استان پیش بینی شده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کردتودی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای اداری که با حضور رئیس جمهور در استان کردستان برگزار شد، گفت: استان کردستان به طور جدی از شاخص های کشور در حوزه راه عقب است که خوشبختانه در این سفر و وسایل ارائه شده در این مبحث اختصاص داده شده است می تواند راهگشای مشکلات باشد.

وی همچنین به پروژه هایی که اعتبار لازم برای آنها اعطا شده است اشاره کرد و گفت: برای خط ریلی همدان – سنندج هزار و دویست میلیارد تومان اعتبار اعطا شده است که امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد. . “

قاسمی همچنین گفت: در بازدیدهای انجام شده در این سفر پیش بینی شده است که ایستگاه های میانی به بهره برداری برسد.

وی بیان کرد: بیش از 2 هزار کیلومتر راه روستایی استان به دلیل توپوگرافی خاص و شرایط زمستانی در این پروژه باقی می ماند که توجه ویژه ای را می طلبد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: روستاهایی در استان کردستان داریم که بیش از 500 خانوار در آن زندگی می کنند و راه دسترسی مناسبی ندارند.

وی افزود: برای بهره برداری از جاده سنندج به مریوان حدود 300 میلیارد تومان و برای تکمیل صلوات آباد نیز 350 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: شرایط کوهستانی استان کردستان مشکل جدی زمین برای ساخت و ساز مسکن ایجاد کرده است که 13 هزار و 500 واحد در استان آغاز شده است اما این کافی نیست و نهضت ملی مسکن باید با حل مشکل زمین توسعه یابد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان افزود: فرودگاه سقز نیز در دست بررسی است و امیدواریم هر چه زودتر این پروژه به اتمام برسد.

دیدگاهتان را بنویسید