16 جنگنده چینی و هواپیمای ضد زیردریایی عازم تایوان شدند

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که 16 هواپیمای نظامی چین از جمله 10 جت جنگنده جی 16 و 6 جت جنگنده جی 10 وارد منطقه دفاع هوایی تایوان در جنوب غربی جزیره شده اند. وزارت دفاع تایوان نیز از رهگیری و استقرار جنگنده های خود در منطقه برای مقابله با جنگنده های نیروی هوایی چین خبر داده است.

بر اساس اصل چین، تایوان بخشی از تمامیت ارضی دولت پکن است، در حالی که ایالات متحده به دنبال تقویت جریان های جدایی طلب در منطقه است تا با حمایت شرکای اروپایی، قدرت چین را در قرن بیست و یکم مهار کند. .

تایوان روز چهارشنبه از اولین هیئت پارلمان اروپا در این جزیره استقبال کرد و بر اهمیت این سفر در تقویت روابط با اروپا تاکید کرد.

این هیئت به رهبری رافائل گلکسمن، نماینده فرانسوی پارلمان اروپا، برای گفتگو درباره تهدیدات پیچیده، از جمله اطلاعات نادرست و حملات سایبری، به مقامات تایوان سفری سه روزه به تایوان داشت.

پیش از این، وزارت خارجه چین با صدور بیانیه ای به مقامات لیتوانی و اتحادیه اروپا هشدار داد که روابط با پکن را در مورد تایوان و افتتاح سفارت بالتیک در تایپه تضعیف نکنند.

معمولاً برای جلوگیری از تحریک چین، از نمایندگی‌های دیپلماتیک تایوان در سایر کشورهای اروپایی و ایالات متحده به عنوان مأموریت‌های تایپه یاد می‌شود. در صورت استفاده از نام جزیره تایوان، بیم آن می رود که جمهوری خلق چین واکنش تندی نشان دهد.

دیدگاهتان را بنویسید