1600 نفر در شب های سرد زمستان در جعبه های خواب اسکان داده شدند


ساعت: 12:13
تاریخ ارسال: 1401/10/05
کد خبر: 1919985

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به آماده باش 20 خانه سالمندان در پایتخت گفت: برای اسکان موقت بی خانمان ها در شب های سرد زمستان به ویژه شب برفی دیشب مشکلی نداشتیم. حدود 1600 نفر در 16 خانه سالمندان متعلق به مردان و 4 خانه سالمندان متعلق به زنان مستقر هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدامین توکلی زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی کادر درمانی بر ارائه بهترین خدمات ممکن به مراجعین و افراد آسیب دیده تاکید کرد و گفت: شهردار تهران کیفیت و کمیت خدمات برای افراد آسیب دیده اجتماعی را افزایش داده است. توجه ویژه ای شده و باید با اجرای طرح های فرهنگی با بهره گیری از پتانسیل گروه های داوطلب از تمام ظرفیت استفاده کنیم.

توکلی زاده افزود: هدف ما ایجاد نشاط و امید در مراکز خدمات اجتماعی شهرداری تهران و تقویت و حمایت از امید و اشتیاق بی خانمان ها برای بازگشت به زندگی عادی است.

وی همچنین به آماده باش 20 خانه سالمندان در پایتخت اشاره کرد و افزود: برای اسکان موقت بی خانمان ها در شب های سرد زمستان به ویژه شب برفی شب گذشته مشکلی نداشتیم و 16 روز گذشته حدود 1600 نفر اسکان داده شدند. . خانه سالمندان برای مردان و 4 خانه سالمندان برای زنان.

محمدامین توکلی زاده در خصوص اجرای طرح کمک به شهر در روزهای سرد زمستان گفت: حدود 40 خودروی ویژه حامی شهرستان در 22 منطقه به صورت شبانه روزی در آماده باش هستند تا افراد بی خانمان را جمع آوری کنند و همچنین حدود 10 دستگاه اتوبوس به ویژه در برخی از نقاط پایتخت از جمله ترمینال ها و پایانه های مسافربری دائمی ساخته شده است تا افرادی که به دلایلی تمایلی به اقامت در گلخانه ها، مهمانسراها یا هتل ها ندارند، بتوانند سوار این اتوبوس ها شده و شب را سپری کنند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: در اتوبوس های مستقر در تهران همیاران و نیروی کمکی حضور دارند و به افرادی که کمک می خواهند خدمات ارائه می دهند. از طرفی وانت های مخصوص تعمیر و نگهداری شهری که در داخل شهر تردد می کنند شبانه روز کل تهران را پوشش می دهند. شهروندان با مشاهده افراد بی خانمان یا افراد در چادر خوابیده می توانند با سامانه 137 تماس بگیرند تا در اسرع وقت خودروهای امداد شهری به محل اعزام و افراد را به خانه های سالمندان منتقل کنند.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، وی با بیان اینکه ظرفیت خانه های سالمندان ما در سال جاری 100 درصد افزایش یافته است، افزود: پیش از این در سال های اخیر نیز افراد تحت تکفل در محل اسکان داده می شدند. خانه سالمندان یا گلخانه های سابق اما در حال حاضر با انتقال معتادان متجاهر و ماده 16 به مراکز مددکاری شهرستان، خانه سالمندان ما به نوعی عاری از معتادان شد و به همین دلیل این مشکل باعث شد تا ظرفیت 100 درصد افزایش داشته باشیم. خانه های سالمندان در تهران و در حال حاضر مشکلی برای ملاقات بیماران در شب های سرد زمستان وجود ندارد. ما آن را نداریم.”

دیدگاهتان را بنویسید