164 نفر به سرخک مبتلا شده اند/ هشدار وزارت بهداشت برای تکمیل مراحل واکسیناسیون


ساعت: 13:14
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819736

معاون وزیر بهداشت در خصوص تعداد مبتلایان به سرخک گفت: تاکنون حدود 164 نفر در کشور به این بیماری مبتلا هستند بنابراین افرادی که مراحل واکسیناسیون سرخک را تکمیل نکرده اند باید به مراکز بهداشتی درمانی سراسر کشور مراجعه کنند. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر کمال حیدری در حاشیه گردهمایی روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور در ویدئو کنفرانس با موضوع شیوع سرخک در کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران سال گذشته موفق به اخذ گواهی حذف سرخک شد. از سوی سازمان بهداشت جهانی این رویداد باعث شیوع سرخک در کشور همسایه ما افغانستان شده است و از سوی دیگر با توجه به مشکلات سیاسی افغانستان و مهاجرت تعداد زیادی از شهروندان افغان به کشورمان و پراکندگی آنها در نقاط و شهرهای مختلف، ما نگران کننده است زیرا در استان های مختلف بیماری وجود دارد و به دلیل حساسیتی که به این بیماری وجود دارد توجه ویژه ای به آن داشتیم.

وی افزود: در این راستا به تمامی دانشگاه های علوم پزشکی هشدار داده ایم که برای رفع مشکلی که موفقیت ما را در ریشه کنی سرخک در کشور تهدید می کند، اقدامات لازم را انجام دهند و واکسیناسیون اتباع غیرایرانی را تکمیل کنند. واکسیناسیون فعال به ویژه در مناطقی که اتباع غیرایرانی تجمع می کنند انجام می شود.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت ادامه داد: دستوراتی برای بخش دولتی و خصوصی داریم که آمادگی لازم را داشته باشند تا در صورت مراجعه افراد آسیب دیده بلافاصله مراقبت ها و تحقیقات لازم انجام شود.

وی گفت: شهروندان افغانستانی که قصد سفر به کشور خود را دارند توجه داشته باشند که باید واکسیناسیون خود را تکمیل کرده باشند زیرا این بیماری در حال حاضر در افغانستان شایع است.

دانشگاه ها در حال برنامه ریزی برای واکسیناسیون غیر ایرانی MMR در تمام نقاط کشور هستند

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: اتباع افغانستانی که قصد سفر به کشور خود را دارند باید در نظر داشته باشند که باید مراحل واکسیناسیون را تکمیل کرده باشند چرا که این بیماری اکنون در افغانستان شایع است.

وی گفت: لازم به ذکر است که این بیماری مسری است و احتمال سرایت به افراد بیشتری وجود دارد. بنابراین افرادی که مراحل واکسیناسیون MMR را تکمیل نکرده اند باید به مراکز بهداشتی درمانی سراسر کشور مراجعه کنند. امیدواریم با وجود تلاش برای کنترل این بیماری دیگر درگیر این بیماری نباشیم.

انتهای پیام/
منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید