مردم باید در اسرع وقت مراحل واکسیناسیون را تکمیل کنند


ساعت: 20:06
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812599

این مخبر تاکید کرد: استفاده از واکسن تاثیر بسزایی در کاهش تعداد بستری ها و مرگ و میر ناشی از عروق کرونر دارد و مردم باید هر چه سریعتر مراحل واکسیناسیون را انجام دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، جلسه روسای کمیسیون های تخصصی ستاد ملی تاج و تخت به ریاست معاون اول رئیس جمهور امشب (چهارشنبه) تشکیل شد.

در این نشست که با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسئولان دستگاه های ذیربط برگزار شد، محمد محبر بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از انتشار سویه های جدید کرونا در کشور تاکید کرد. مراقبت و استفاده از واکسن در کشور تاثیر بسزایی در کاهش تعداد بستری ها به ویژه در بخش مراقبت های ویژه و همچنین مرگ و میر ناشی از عروق کرونر دارد و افراد باید هر چه سریعتر مراحل واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

معاون اول رئیس جمهور همچنین از دستگاه های ذیربط و وزارت بهداشت خواست برای افزایش تولید واکسن کراون داخلی در سال آینده تدابیر لازم را بیندیشند.

وزیر بهداشت در این جلسه همچنین گزارشی از آخرین وضعیت بیماری عروق کرونر قلب و سویه جدید اومیکرون و آخرین رنگ‌آمیزی عروق کرونر در کشور ارائه کرد و افزود: کاهش می‌دهد اما ساده‌سازی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی منجر به مشکلات در کشور

در این جلسه وزارت بهداشت گزارشی از شیوع سویه جدید آمیکرون و واکسیناسیون در ایران و جهان و همچنین تاثیر برخی بستری ها و مرگ و میر بر اساس وضعیت واکسیناسیون ارائه کرد.درصد اولین دوز 80 درصد از دو دوز و 35 درصد از سه دوز واکسن تاج.

در ادامه گزارشی از مشکلات حوزه بیمه در حمایت از بیماری های عروق کرونر قلب ارائه و تاکید شد با تخصیص اعتبارات لازم از این بخش حمایت شود.

گزارشی از وضعیت واکسیناسیون در کشور در بین جوامع مختلف هدف در قالب طرح مدیریت هوشمند بیماری ارائه شد که بر این اساس اعلام شد 343 میلیون استعلام از سامانه مربوطه برای شناسایی افراد واکسینه شده انجام شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید