170 ایده فناورانه تجاری شد

ساعت: 13:14
تاریخ انتشار: 1300/10/18
کد خبر: 1798781

معاون فناوری و نگهداری پارک علم و فناوری خراسان شمالی:

رضا فیض آبادی گفت: پارک علم و فناوری خراسان شمالی با حمایت از ایده های فناوری، طی دهه گذشته توانسته است 170 ایده فناوری را به محصول تجاری تبدیل کند که در حال حاضر در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا فیض آبادی معاون فناوری و پشتیبانی پارک علم و فناوری خراسان شمالی به عصرتراک گفت: در پارک علم و فناوری سه سطح برای تبدیل ایده به محصول تجاری سازی شده وجود دارد که شامل رشد اولیه، رشد و رشد است. ارائه خدمات به صاحبان ایده و فناوران.

فیض آبادی همچنین خاطرنشان کرد: هر ساله حدود 50 ایده در پارک علم و فناوری استان ارائه می شود تا ایده ها به محصول تبدیل شود. به طور کلی، ایده ها به محصولات تجاری تبدیل می شوند که به نیازهای جامعه نیاز دارند یا نیازهای جامعه را برآورده می کنند و توسط بازار و مشتریان خریداری می شوند.

وی گفت: از سال 90 تا پایان اسفند 99، 286 ایده در پارک علم و فناوری استان پذیرفته شده است که از این تعداد تنها 130 ایده موفق به طی مراحل پیش توسعه تا بلوغ و تبدیل شدن به محصول تجاری شده اند.

معاون فناوری و نگهداری پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: در یک هزار و 400 طرح از 61 طرح، 40 طرح تولید و تجاری سازی شده که هم اکنون به صورت مستمر در بازارهای داخلی و خارجی به فروش می رسد.

وی گفت: این محصولات در رشته های الکترونیک، مکانیک، ماشین آلات، ارتباطات و فناوری اطلاعات، شیمی، معدن، متالورژی و همچنین صنایع فرهنگی و هنری (دهکده خلاق) است.

فیض آبادی در خاتمه با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری استان از سال 95 به عنوان مرجع ارزیابی اختراعات انتخاب شده است، گفت: این پارک در سال های 37، 37، 98، 46، 99، 55 مورد و در فصل بهار. از 1400، 24 عدد. اختراعات ارزیابی شده

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید