200 هزار سرباز آموزش دیده در پادکندگ آماده حمایت از دشمن بودند


ساعت: 20:37
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878806

سردار وهبی زاده گفت: بعثی ها 200 هزار سرباز آموزش دیده و مجرب را از سراسر جهان به بصره اعزام کرده اند تا در عملیات ها از جمله پادکندگ از آنها پشتیبانی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح عملیات خندق، سردار وهبی زاده فرمانده گردان حضرت رسول ترانچ عملیات پد و مسئولین شهرستان و رزمندگان، جانبازان، خانواده های شهدا و حضور پرشور مردم در این یادواره حضور داشتند. در زاگرس صبح امروز در زاگرس جوار شهدا شهرستان گمنام بهمئی برگزار شد.

سرهنگ مهدی گلمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی در یادواره شهدای پادقندق گفت: اگر در عاشورا رشادت، ایثار و آزادگی هست، عملیات پد خندق بوده است.

وی ادامه داد: در تیرماه 1367 رژیم غاصب صدام به ایران اسلامی حمله کرد و در خندق حماسه آتش سنگین بر سر رزمندگان اسلام ریخت و رزمندگان تا سرحد مرگ مقاومت کردند.

گلمی بیان کرد: تیپ 48 فتح و سربازان شهرستان بهمئی در این عملیات در زمین مسطح شجاعانه جنگیدند و امروز مدیون شهدا و سربازان و خانواده های این بستگان هستیم.

وی در ادامه بیان می کند: به فرموده مقام معظم رهبری جهاد تبیین برگزاری همین یادواره های شهدا و انتقال آن به نسل های آینده به ویژه جوانان و نوجوانان است.

گلمی در ادامه گفت: عملیات خندق ورق طلا برای استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهرستان بهمئی است و امروز که این یادواره را برگزار می کنیم به شهدای والامقام درود می فرستیم و باید انجام دهیم. تمام تلاش خود را برای ادامه راه شهدا و آرمانهای شهدا.»

سردار وهبی زاده از فرماندهان شجاع پاد کندق و فرمانده گردان یا رسول در این خاطره می گوید: روزهای جنگ به خصوص در شب های عملیات بزرگ بسیار سخت بود، زیرا در تجهیزات نظامی بسیار ضعیف بودیم. و رویارویی بسیار سخت بود.”

وی ادامه داد: در چنین روزی در عملیات خندق، رزمندگان اسلام در محاصره دشمن بعث قرار گرفتند و چاره ای نبود.

وهبی زاده ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس هیچ روز عملیات سنگین در محل خندق نبوده است زیرا آتش، نیروی نظامی و بمباران شیمیایی وجود نداشته است و این عملیات برای عراقی ها بسیار مهم و حیاتی بود.

وی افزود: عراق و متحدانش شرق و غرب با تمام تجهیزات خود در جنگ به ویژه عملیات پد ترانچ شرکت کردند و به دنبال مانورهایی مانند عملیات فاو برای تغییر شرایط بودند و به همین دلیل برای مدت طولانی قصد ورود به عملیات پد را داشتند. گفت: کنده شدن.

وی در خصوص عملیات و تعداد افرادی که در عراق مایل به حمایت و مشارکت در عملیات رژیم بعث علیه ایران هستند، گفت: عراقی ها 200 هزار نیرو را آموزش داده و با تجربه و موجه از سراسر جهان به بصره اعزام کرده اند. و یکی از آن عملیات ها محل سنگر بود.

وی ادامه داد: در نبرد پاد هندگ، فاصله رزمندگان اسلام با دشمن عراقی تنها حدود 8 کیلومتر بود و فکر مبارزه با این آتش سنگین با آن فاصله بسیار سنگین و سنگین بود و آتش بسیار سنگین بود. توسط نیروهای عراقی به نیروهای اسلامی تحمیل شد.«تعداد زیادی از رزمندگان پدافند در ساعات اولیه زخمی و کشته شدند.

وهبی زاده در ادامه گفت: در حین عملیات در محل سنگر 9 گردان تا دندان مسلح به 1 گردان از رزمندگان ما حمله کردند و در همان ساعات اولیه در طلایه پیشروی کردند و چند ساعت بعد پل های ارتباطی و جاده اهواز را تسخیر کردند. .

این یادواره به همت ناحیه مقاومت مرکزی بسیج ثارالله سپاه ناحیه باچما و بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.


عکس های اضافی /


be35e5f9 5dfe 47f0 9221 0ad82ff775bd خبر خاکستری


6e439383 ff4f 4d10 a1cb bc4f5bff8c13 خبر خاکستری


6b61e2d2 d7f5 4127 8e80 db350f57b40e خبر خاکستری


463133a1 813f 4d8d b790 9263e8a80a8b خبر خاکستری


eb3afe26 0bbd 48ff b726 cee0b27d60b5 خبر خاکستری



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید