27 نوامبر; سالروز شهادت سردار خیبر شکن

ساعت: 12:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۷
کد خبر: 1785323

به مناسبت شهادت سردار فقید لشکر علی بن ابی طالب (ع)؛

شهید مهدی زین الدین فرمانده لشکر علی بن ابیطالب (علیه السلام) معروف به سردار خیبر شکن در 27 مهر 1338 چشم به جهان گشود و در 6 مهر 1363 دار فانی را وداع گفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ؛ چند روزی از مهرماه 1338 می گذرد و هجدهمین تقویم نشان می دهد که او متولد شده است. او را مهدی می نامند.

مهاجرت به خرم آباد

از آنجایی که پدرش یک فعال سیاسی بود، تبعید او خانواده اش را مجبور کرد که هر چند سال یک بار از شهری به شهر دیگر سفر کنند و همین امر باعث شد که آقای مهدی در پنج سالگی به همراه خانواده اش از تهران به خرم آباد نقل مکان کند. و چون پدرش از مبارزان سیاسی عصر تاگوت بود به شهرهای مختلف تبعید شدند.

مادر می گوید: مهدی را در مهدکودک با یک مدیر مذهبی ثبت نام کردند. سال های اول را در همان شهر گذراند، اما به دلیل هوش بالایش دوره های مختلفی را نیز گذراند.

65cfac95 60a5 4380 bec3 dbf65d8885e6 خبر خاکستری

الفبای ضد رژیم شطرنج را بیاموزید

آقا مهدی در نوجوانی با شهید آیت الله مدنی تبعیدی به خرم آباد آشنا شد و از محضر این عالم ربانی برای فراگیری الفبای مبارزه با رژیم شاه استفاده کرد.

این روزها مصادف با تأسیس حزب رستاحیز بود و به دلیل عدم ثبت نام در آن حزب از مدرسه اخراج شد و چون دبیرستان دیگری در خرم آباد وجود نداشت تغییر رشته داد و مجبور به ادامه تحصیل در این حزب شد. رشته تجربی

رتبه چهارم پزشکی

مهدی که از ابتدا بسیار باهوش بود در کنکور تجربی پزشکی توانست رتبه چهارم دانشگاه شیراز را کسب کند اما از رفتن به دانشگاه امتناع کرد و در مغازه پدرش ماند. خودش گفته بود مغازه پدرم قلعه است و رژیم پهلوی با تبعید پدرم می خواهد قلعه او خالی بماند اما من نمی گذارم این قلعه مبارزه خالی بماند.

نامه ای از دانشگاه پاریس

پس از مدتی اعتصاب مردمی شروع شد و مغازه ها تعطیل شد و آقا مهدی مغازه پدرش را تعطیل کرد و نامه ای نوشت که در یکی از دانشگاه های پاریس درس بخوانند و قبول شدند، اما قبل از عزیمت به فرانسه نظر امام را دیدند. به دانشجویان خارج از کشور اطلاع دادند که به آنها گفته شده است که به ایران برگردید زیرا ایران به جوانانی مانند شما نیاز دارد و این بیان امام مهدی را از رفتن به پاریس منصرف کرد.

b1ef4143 3c54 481d b329 50741739e9b7 خبر خاکستری

هجرت به قم

مبارزات مردمی زمانی به اوج خود رسید که در آبان 57 آقا مهدی به همراه خانواده به کوم مهاجرت کردند و به نظر می رسد این مهاجرت فصل جدیدی در مبارزات ایشان باشد.

شایستگی های آقای مهدی برای مسئولان فاش شد

با پیروزی انقلاب اسلامی و صدور فرمان امام مبنی بر شروع جهاد سازندگی وارد این نهاد انقلابی شد و سپس با تأسیس سپاه به صورت داوطلب درآمد. .

در 31 شهریور 57 رسماً جنگ نابرابر علیه جمهوری اسلامی آغاز شد و مهدی مانند بسیاری از همرزمانش آنقدر شجاع شد که تصمیم گرفته شد فرماندهان را در پست های کلیدی منصوب کنند و ابتدا آقای مهدی مسئول شناسایی یگان ها و سپس اطلاعات عملیاتی سپاه دزفول و بعداً مسئول عملیات اطلاعات محور سوسنگرد شد.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع) در قم

در عملیات بیت المقدس و آزادسازی هرمشهر، آقا مهدی مسئول اطلاعات عملیات قرارگاه نصر بود. عملیات رمضان توسط تیپ 17 علی بن ابیطالب (ع) قم هدایت و سپس به فرماندهی این لشکر انتخاب شد.

آقا مهدی فرمانده بیست و پنج ساله لشکر علی بن ابی طالب که عاشق دل لشکریانش شده بود برای مأموریتی از کرمانشاه با کرمانشاه به سردشت می رفت. در 27 آبان 1363 تاج و تخت شدند.

c37c8ab6 ab78 4d03 9b12 3ca6769756cf خبر خاکستری

پیام رهبر معظم انقلاب

رهبر معظم انقلاب که در آن زمان در ریاست جمهوری بودند، پیامی به مناسبت شهادت سردار شهید صادر کردند. متن این پیام به این شرح است: برادر اسماعیل صادقی فرمانده لشکر 17 قم شهادت سردار دلیر اسلام مهدی زین الدین و برادر فداکارش مجید را به تک تک اعضا و فرماندهان این لشکر تبریک و تسلیت می گوید. فرماندهان سپاه پاسداران

بی شک این خون پاک همگان را برای رسیدن به اهداف بزرگ اسلامی مصمم تر می کند و دست پرتوان رزمندگان را قوی می کند. فرمانده فقید این لشکر شهید مهدی زین الدین که به حق می توان گفت یکی از ستارگان درخشان است با از دست دادن خود ما را غمگین کرد.

فراتر از اراده

شهيد مهدي زين الدين در وصيت نامه كوتاه خود مي گويد: در زمان غيبت كبرا به کسي مي گويند صبر کن و کسي زنده است، منتظر است، منتظر شهادت است، منتظر ظهور امام زمان (عج) است و خداوند امروز همت ماست. اراده می کند و می خواهد شهادت دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید