280 تیم در لیگ علمی پایا ثبت نام کردند

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین اذعان داشت: هدف اصلی لیگ دائمی علوم بین المللی پیوند علوم پایه و تقویت دانش آموزان در تبدیل قدرت علم به عمل است. ارتقای روحیه تحقیق و توسعه، هدایت دانشجویان در مسیر پژوهش و طراحی لیگ های پژوهشی و کارآفرینی در کنار لیگ علمی، اصلی ترین رویکرد پایدار است.

وی ادامه داد: المپیاد بین المللی پایا به عنوان بزرگترین لیگ گروهی جهان اسلام برای دانش آموزان از پایه های اول تا ششم و متوسطه اول در یک رشته به عنوان علوم پایه مشتمل بر دروس ریاضی و علوم و پایه دهم و یازدهم در رشته ریاضی است. تجربی و انسانی و لیگ علوم کامپیوتر و برنامه نویسی، پژوهش و کارآفرینی در مقطع متوسطه اول (متداول پایه های هفتم، هشتم، نهم) و متوسطه دوم (مشترک پایه دهم و یازدهم) برگزار می شود.

رسولی فر گفت: در هر یک از رشته ها 5 دانش آموز به صورت تیمی به سوالات پاسخ خواهند داد.

وی افزود: مرحله اول پانزدهمین دوره مسابقات علمی بین المللی پایا با حضور 280 تیم پنج نفره از استان 15 و 16 اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

این مسئول بیان کرد: بر اساس آخرین آمار ثبت نام لیگ علمی پایا به تفکیک رده ها، حوزه شهید فهمیده یکی از 29 تیم، شهید فهمیده 17 تیم، زینب کبری با 55 تیم، ام ابیها 37 تیم، شهید خلیلی 52 تیم، الموت گاربی یک تیم، تاکستان 3 تیم، بوئین زهرا 12 تیم، آشتیانی 12 تیم، شال 18 تیم، آبیک 11 تیم، حوزه امام علی (ع) 10 تیم و حضرت رقیه (س) در این مسابقات حضور داشتند. 23 تیم

رسولی فر گفت: سال گذشته 218 تیم در مسابقات بین المللی لیگ علمی پایا به رقابت پرداختند که از این تعداد 8 تیم به نیمه نهایی و چهار تیم به فینال راه یافتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال گذشته 19 دانش آموز موفق به کسب مدال نقره و 10 مدال برنز شدند. با توجه به اینکه هدف از برگزاری این مسابقات پرورش روحیه مشارکت و تقویت رشته های علمی است، امیدواریم دانش آموزان استان قزوین مانند سال های گذشته در این مسابقات سرآمد باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید