فعالیت های بسیج دانش آموزی بر اساس نیاز کشور است/ 400 تیم 5 نفره در المپیاد علمی پایا شرکت کردند.


ساعت: 16:01
تاریخ انتشار: 08/07/1401
کد خبر: 1906830

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی گیلان از شرکت 400 تیم بسیج دانش آموزی در المپیادهای علمی خبر داد و گفت: فلسفه تشکیل این سازمان تربیت رهبران نسل آینده انقلاب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه حمید حبیب زاده مسئول سازمان بسیج دانش آموزی گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بسیج دانشجویی بر اساس دغدغه و نگاه به آینده انقلاب اسلامی تشکیل شده است، اظهار داشت: بسیج دانش آموزی با اهتمام به آینده انقلاب اسلامی شکل گرفته است. فلسفه وجودی این سازمان تربیت مدیران نسل آینده است، این یک انقلاب است، بنابراین دانش آموزان باید در کار سازمانی تجربه داشته باشند و در جوامع کوچکی مانند مدارس تفکر، برنامه ریزی و عمل را بیاموزند.

وی با اشاره به اینکه تاکید بر اولویت دروس نظری منجر به عدم کاربرد آن و کنار گذاشته شدن علوم اجتماعی و الهی می شود، افزود: نظام استعماری به دنبال تربیت جوانان باهوشی بود که فناوری را در صنایع خود ارتقا دهند و با مدیریت کار کنند. مدل ها . دارند، اما بسیج در آموزش و پرورش هدفش این است که دانش آموزان اصول تفکر را بیاموزند و با نگرانی به اطراف خود نگاه کنند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی گیلان با بیان اینکه اگر می خواهیم نسلی متعهد و پویا داشته باشیم باید آنها را متفکر تربیت کنیم، تصریح کرد: زمانی که دانش آموزی با تفکر به شرایط پیرامون خود نگاه می کند و با راهنمایی ها به وجدان خود می آید. یک مربی، او می تواند مسئولیت را بپذیرد و به سمت اهداف حرکت کند.

حبیب زاده با اشاره به اینکه هدف این سازمان شناسایی استعدادها و توانمندسازی آنها است گفت: هدف ما این است که به آنها قدرت بینش و عمل بدهیم تا دانش آموزان بتوانند خود را در زمینه های مختلف محک بزنند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی گیلان فعالیت بسیج دانش آموزی در آموزش و پرورش را بر اساس نیازهای کشور بیان کرد و افزود: اگر معتقدیم ایران باید به تمدن نوین اسلامی تبدیل شود و در راس اقتدار قرار گیرد باید کاری داشته باشیم که می گویند در حوزه علمی و بسیج دانش آموزی در حوزه علمی در زمینه عدالت آموزشی نیز فعالیت داشته است.

وی با اشاره به اینکه در برخی از اردوهای جهادی خود برای دانش آموزان مناطق محروم کلاس علمی برگزار می کنیم، ادامه داد: استان گیلان با 400 تیم پنج تیمی در المپیاد علمی پایا شرکت کرد و از این چهار تیم گیلانی طلا و دو تیم از استان کسب کردند. همچنین برنز گرفت و گیلان در جایگاه دوم کشور قرار گرفت.

حبیب زاده با بیان اینکه باید در حوزه سازندگی و دغدغه اجتماعی معرفی شود، تصریح کرد: در حوزه سازندگی برنامه هایی داریم و کمپ های هجرت در تابستان نیز در همین راستا تشکیل می شود.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی گیلان با بیان اینکه بسیج دانش آموزی از سال 1376 اجرای طرح تربیتی شهید بهنام محمدی را آغاز کرده است، افزود: در این طرح مردم با دانش آموزان در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی و مبنای آشنایی و آشنایی با دانش آموزان ارتباط برقرار می کنند. برقراری ارتباط با مسجد

وی با اشاره به اینکه برنامه های درسی در سال 1396 در 81 مدرسه راه اندازی شد، گفت: برنامه درسی سازمان بسیج دانش آموزی در مقاطع ابتدایی، اول و دوم متوسطه اجرا می شود.

حبیب زاده با بیان اینکه راهیان نور در فضای مجازی طراحی و اجرا شد افزود: در سال گذشته 400 دقیقه برنامه ایجاد کردیم و 10 هزار بیننده برنامه زنده مجازی ما را تماشا کردند و فایل آفلاین برنامه نیز 360 هزار بار دانلود شد. در گذشته اولین فیلم کوتاه شهدای راهیان نور گیلان با عنوان «به رفعت» تولید و پخش شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید