3 درصد از سهمیه دارویی کشور به هرمزگان اختصاص یافت


ساعت: 11:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۰
کد خبر: 1917098

دکتر جاودان با بیان اینکه استان هرمزگان به نسبت جمعیت 2 درصد سهمیه دارویی کشور را شامل می شود گفت: با پیگیری های انجام شده این رقم به 3 درصد افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ دکتر غلامعلی جاودان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صبح امروز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان هرمزگان اظهار داشت: جایگاه رسانه در حوزه سلامت برای دانشگاه مهم است. کیفیت رسانه در سلامت عمومی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: چشم انداز من افزایش سلامت در همه ابعاد جامعه است و در زمینه الزامات معقول از دانشگاه علوم پزشکی با شرایط موجود در کشور می توانیم تیم خوبی برای ارتقا داشته باشیم. کیفیت اهداف

جاودان بیان کرد: اگر به دانشگاه نگاه کنیم نام آن علوم پزشکی و خدمات پزشکی است و مهم ترین حوزه ای که باید به آن توجه شود بحث آموزش و پژوهش و همچنین نیازهای پزشکی مردم است. اگر بتوانیم از استان خود متخصص تربیت کنیم و با برنامه ریزی آموزشی، جذب دانشکده های ما بیشتر محلی و منطقه ای باشد، می توانیم چالش کمبود نیروی کار در استان را حل کنیم.

وی افزود: با توجه به سیاست های بالادستی از جمله ابلاغ گام دوم انقلاب و همچنین فرمایشات مقام معظم رهبری و رهنمودهای دولت می توان با این توجه آثار خوبی در جامعه داشت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با ۹ دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، بهداشت، پیراپزشکی، پرستاری و مامایی همکاری دارد. میناب و بندرلنگ تبدیل به دانشکده شده و پروانه فعالیت آنها به صورت دانشکده صادر شده است و هم اکنون یک دانشکده پرستاری در بندرلنگ و یک دانشکده بهداشت در میناب ایجاد کرده ایم. دانشکده تحصیلات عالی بستک نیز مجوز دریافت کرده و در حال فعالیت است.

جاودان بیان کرد: در دانشکده علوم پزشکی استان هرمزگان 330 استاد دانشگاه، 3300 دانشجو و 44 رشته تحصیلی داریم که شامل 5 دانشجوی دکتری می شود. قلب و … تخصصی هستند.

وی بیان کرد: در حوزه زیرساختی در استان 4 پروژه بزرگ در حال اجراست که این پروژه ها در حوزه درمانی است که با احداث 4 بیمارستان با 558 تخت، پروژه بیمارستانی بیمارستان پیامبر اعظم(ص)، بیمارستان کودکان و بیمارستان میناب با 160 تخت در میان دیگر این پروژه ها، احداث دانشکده دندانپزشکی در محوطه دانشگاه از پروژه های بزرگ این دانشگاه در استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان استان هرمزگان را نیز با چالش کمبود دارو نسبت به کشور روبرو دانست و گفت: در گذشته در زمینه پیشگیری از موارد واگیر، خانواده ها از حداقل دارو استفاده می کردند، اما در حال حاضر هر فرد هر فرد در زمینه پیشگیری از ابتلا به این بیماری اقدام می کرد. با کوچکترین علائم، که او به مواد مخدر روی می آورد، اما این باید مدیریت شود.

جاودان با اشاره به تامین نیاز دارویی استان گفت: 162 هزار سرم وارد استان هرمزگان شده که بیش از 3 درصد سهم دارویی کشور را شامل می شود و این در حالی است که سهم جمعیتی هرمزگان 2 درصد از کل کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید