نیاز به افزایش سهمیه پزشکی هرمزگان/وزارت نیرو از شرق هرمزگان سیل زده خارج شد

ساعت: 20:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۳
کد خبر: 1800322

رئیسی با بیان اینکه دسترسی به مراکز درمانی در بسیاری از نقاط استان هرمزگان امکان پذیر نیست، گفت: باید سهمیه مراکز درمانی و خدمات درمانی در استان افزایش یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; حسین رئیسی رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در جلسه شورای اداری استان هرمزگان که با حضور آیت الله رئیسی رئیس جمهور در بندرعباس برگزار شد، گفت: باشید.

رئیسی افزود: بخشداری هرمزگان جزو 5 استان برتر از نظر تامین منابع کشور است و امسال نیز همین جایگاه در بودجه 1401 دیده می شود اما از نظر فقر و بیکاری رتبه اول و دوم کشور را داریم.

وی با بیان اینکه اگر بنگاه ها و صنایع عظیمی در این استان وجود دارد، گفت: اما نیروی انسانی این استان نقشی در اداره ملی ندارد.

نماینده مردم شرق هرمزگان گفت: از مردم استان انتظار می رود در تشکیل دولت مردمی شما نقش آفرینی کنند که همچنان در این عرصه فرصت است.

رئیسی در خصوص زیرساخت ها و سهمیه های آموزشی در این حوزه گفت: در آزمون های علوم دانش آموزان ما باید با روستا رقابت کنند و امکان موفقیت وجود ندارد.

وی گفت: سهمیه پزشکی هرمزگان باید ظرفیت را افزایش دهد تا نیروهای آموزش دیده بومی این استان افراد ثابت باشند.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزکان گفت: شرق استان 500 کیلومتر طول دارد اما بیش از 650 هزار نفر پراکنده هستند و دسترسی ضعیفی به مراکز بهداشتی دارند و اورژانس 115 در برخی شهرها وجود دارد.

رئیسی به مشکلات سیل در شرق استان پرداخت و خاطرنشان کرد: در بحث سیل رخ داده عمده مشکلات ناشی از رها شدن وزارت نیرو بود و از کسانی که از این اقدام منصرف شدند تقاضا دارم 3000 خانه رفع شوند. در شهرهای میناب و رودخانه غرق می شود و اشیاء مردم ویران می شود.

وی گفت: در شهرهای رودان و میناب سیستم زهکشی سطحی نداریم و شهرداری های این شهرها ضعیف ترین شهرداری های کشور هستند و نیازمند ماشین آلات هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید