دستور وزیر نیرو برای تامین آب مورد نیاز مناطق زلزله زده/ استقرار چهار تانکر آب سیار در سیاح خوش و روستاهای مجاور


ساعت: 12:37
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880173

مدیرعامل واترفی هرمزگان در بازدید از مناطق زلزله زده اعلام کرد؛

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از آبرسانی سیار به مناطق زلزله زده به ویژه روستای سایه کوش تا تثبیت وضعیت خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عبدالحمید حمزه پور در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز با بیان اینکه زلزله صبح امروز شنبه به تاسیسات آبفا خسارت وارد کرد، اظهار داشت: وزیر نیرو در حال رسیدگی به موضوع آبرسانی به آبفا است. زلزله زدگان از ابتدای حادثه.» نظارت و دستور بسیج امکانات برای رفع نیاز آبی آنها را صادر کرد.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط حاکم بر روستای سایه خوش و به منظور تامین نیاز آبی مردم، آبرسانی سیار در حال انجام است.

مدیرعامل آبفا با بیان اینکه مدیریت بحران آبفا پس از زلزله ایجاد شد و برنامه ریزی برای تامین نیاز آبی شهرستان سایه خوش و سایر مناطق زلزله زده در دستور کار قرار گرفت، افزود: در حال حاضر 4 تانکر برای آبرسانی سیار در نظر گرفته شده است که به گفته نزدیک سایه خوش. روستای بندرخمیر آب مورد نیاز این روستا با تانکر آب از نزدیکترین نقطه که شهر خمر است تامین می شود.

به گفته حمزه پور، آبفا تا زمان وصل شدن برق محل آب شیرین کن از تمام توان خود برای تامین آب سایه خوش استفاده کرد و اکنون آبرسانی به این مناطق از طریق آب شیرین کن است.

مدیرعامل آبفا همچنین از حضور چهار تیم حادثه آب در منطقه زلزله خبر داد و گفت: شبکه های فرعی و اتصالات آب در این زلزله آسیب دید که نیروهای حادثه دیده آبفا در حال تعمیر هستند.

به گفته وی اکثر روستاهای مناطق زلزله زده دارای آبرسانی مجتمع هستند که به دلیل قطعی برق سایت آبشیرین خان در جریان زلزله خاموش شد.

حمزه پور ادامه داد: به دلیل وجود مخازن ذخیره در منازل، مشکلی برای توزیع آب وجود ندارد و خانوارهایی که نیاز به آب دارند با تانکرهای ارسالی تامین می شود.

مدیر عامل آبفا همچنین از ارسال آب بسته بندی شده به مناطق زلزله زده خبر داد و افزود: آب بسته بندی شده از بندرعباس در حال بارگیری است و به زودی به این منطقه می رسد.


خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید