3 شهید گمنام در تفت مدفون هستند


ساعت: 15:35
تاریخ ارسال: 1401/10/05
کد خبر: 1919950

دشیری فرماندار تفت از تشییع سه شهید گمنام همزمان با شهادت حضرت فاطمه (سلام الله علیها) خبر داد و گفت: از 15 شهید گمنامی که به استان یزد آمده اند، سه شهید تشییع می شوند. در شهرستان تفت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد دشیری در گفتگو با خبرنگار یزدرسا اظهار امیدواری کرد: در روز تشییع و تدفین شهدا، مردم شهرستان تفت اعم از فرقه های مختلف، روحانیون، هیئت های مذهبی، طلاب و… باشند. همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) مراسم باشکوهی برگزار می کنند.

وی با اشاره به اینکه از 15 شهید تعیین شده برای استان یزد، سه شهید برای شهر تفت تعیین شده است، ادامه داد: پارک شهر تفت، دی بالا و پارک ورودی روستای اسلامیه سه محل تدفین شهدای گمنام محسوب می شوند.

فرماندار تفت درباره شهیدی که در پارک شهر تفت تشییع می شود گفت: این شهید 26 ساله در سال 67 در عملیات دشمن مشترک به شهادت رسید و در منطقه شلمچه مورد بازجویی قرار گرفت.

دشیری تصریح کرد: شهید 19 ساله که در عملیات بدر به شهادت رسید و در منطقه شرق دجله تفحص شد در دهبالا تشییع می شود.

وی از پارک ورودی روستای اسلامیه به عنوان یکی دیگر از یادمان های تدفین شهید گمنام نام برد و افزود: شهیدی که در این محل دفن شد 23 سال سن داشت و در عملیات خیبر به شهادت رسید. این شهید در جزیره مجنون مورد بازجویی قرار گرفت.

تاکنون 165 شهید گمنام در 85 یادواره در استان یزد تشییع شده اند و با سفر شهدا در روزهای آینده به یزد تعداد شهدای گمنام استان به 180 نفر می رسد.

بر اساس آمارهای موجود پنج میلیون ایرانی در جنگ تحمیلی شرکت کردند که از این تعداد بیش از 220 هزار نفر کشته شدند. از شهدای جنگ تحمیلی 16 هزار نفر در جریان بمباران مناطق مسکونی و بقیه در جبهه های نبرد جان باختند.

در دفاع مقدس 85 هزار نیروی بسیجی و 48 هزار سرباز، بیش از 33 هزار دانش آموز و بیش از 3 هزار و 500 دانش آموز به شهادت رسیدند و در این مدت 88 مسیحی، 18 گلیمی و 9 زرتشتی در راه دفاع از میهن و 2 هزار نفر به شهادت رسیدند. شهروندان غیرایرانی نیز هنگام حضور در خط مقدم در عراق کشته شدند.

استان یزد با یک میلیون و 250 هزار نفر جمعیت چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید