30 درصد خرید گندم استان مرکزی توسط شبکه تعاون روستایی انجام شد/ اجرای 10 هزار هکتار کشت قراردادی در سال زراعی گذشته


ساعت: 14:27
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896597

هاشمی گفت: امسال تاکنون 70 هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی استان مرکزی خرید تضمینی شده است که نسبت به سال گذشته 3 برابر افزایش نشان می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید حسین هاشمی مدیرکل تعاون روستایی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی بیان کرد: شبکه تعاون روستا در سال جاری تاکنون 70 هزار تن گندم در 17 مرکز و 2 سیلو خریداری کرده است که نسبت به پارسال 3 برابر شده است.

وی افزود: تقریبا 30 درصد خرید گندم استان از طریق شبکه تعاون روستایی انجام شده و 95 درصد گندم خریداری شده به سیلوهای دولتی، کارخانه های آرد و مراکز مربوطه منتقل شده است.

هاشمی با بیان اینکه 5 سایت تولید بذر گواهی شده در استان مرکزی فعال است، تصریح کرد: این سایت ها با ظرفیت 30 هزار تن در سال تقریباً 85 درصد از کل گندم، جو و دانه های روغنی اصلاح شده مورد تایید مرکز تحقیقات را تامین و توزیع می کنند.

مدیرکل تعاون روستایی استان مرکزی همچنین با بیان اینکه سال گذشته طرح کشت قراردادی در 10 استان کشور از جمله استان مرکزی اجرا شد، افزود: در سال زراعی گذشته 10 هزار هکتار کشت پیمانی انجام شد. با تمرکز بر تعاون روستایی استان مرکزی و استان در این زمینه رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. به وی محول شده اما امسال مسئولیت وی بر عهده جهاد کشاورزی متمرکز شده است اما هنوز ابلاغ خاصی برای تعاون روستایی صادر نشده است.

وی در خصوص طرح خرید و جمع آوری شیر مازاد تولیدی دامداران گفت: سال گذشته 6 هزار و 500 تن شیر از 4 مرکز بازرگانی تعاونی روستایی خریداری و در اختیار کارخانه های تولید شیر قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید