هدف برای کشت قراردادی 2 میلیون هکتار گندم


ساعت: 15:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۱
کد خبر: 1814968

سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی در نظر دارد برای برداشت سال آینده دو میلیون هکتار گندم را قرارداد کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سرپرست طرح گندم با اعلام اینکه توسعه کشت قراردادی گندم از سیاست های این وزارتخانه است، گفت: امسال 260 هزار هکتار از اراضی غلات کشور به صورت قراردادی کشت شده است.

سهراب سهراب افزود: استقبال کشاورزان از رویکرد قراردادی کشاورزی مطلوب تلقی می شود و حدود 152 هزار هکتار از کل مساحت آن متعلق به شرکت بازرگانی دولتی ایران است.

وی سطح زیر کشت گندم در برداشت 1400-1401 را پنج میلیون و 875 هزار و 571 هکتار عنوان کرد و گفت: از این سطح یک میلیون و 899 هزار و 44 هکتار گندم آبی و سه میلیون و 976 هزار و 527 هکتار گندم است.

سهرابی افزود: چهار استان کردستان با 594 هزار و 300 هکتار، خوزستان با 525 هزار هکتار، آذربایجان شرقی با 457 هزار و 200 هکتار و همدان با 437 هزار و 200 هکتار بیشترین سطح زیرکشت را دارند.

وی گفت: استان های خوزستان، فارس، گلستان و کردستان نیز بالاترین سطح کشاورزی قراردادی را دارند.

رئیس طرح گندم درباره پیش بینی تولید گندم تصریح کرد: با توجه به اینکه گندم در حال حاضر در سراسر کشور در مرحله رشد قرار دارد، در این مرحله نمی توان میزان تولید را برآورد کرد.

وی گفت: با توجه به کاهش و کاهش سرعت بارندگی های پاییزه نسبت به سال گذشته و متوسط ​​کشت بلندمدت و گندم در برخی مناطق کند شده است، هرچند افزایش بارندگی در دی ماه علیرغم اینکه در برخی مناطق جنوبی در کشور سیل و سیل، مزارع منجر شد، اما در مناطق دیگر منجر به مزارع سبز مساعد شد.

سهرابی استفاده از کود در غلات را اذعان می کند: پس از افزایش چشمگیر قیمت کودهای فسفاته و پتاسیمی در سال گذشته، مصرف آن در غلات کاهش چشمگیری داشته است، نمی توان عواقب تولید گندم را نادیده گرفت. به همین دلیل یکی از محورهای اصلی رویکرد متعارف کشاورزی، تامین کودهای مورد نیاز کشاورزان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید