30 درصد پروژه های ورزشی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در حال اتمام است.


ساعت: 13:20
تاریخ انتشار: 1301/08/22
کد خبر: 1910590

رئیس اداره نظارت بر اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان کرمانشاه:

امین کنجدی گفت: حدود 30 درصد از پروژه های ورزشی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه به اتمام رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امین کنجدی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: در سال های 1396 و 1397 حدود 20 میلیارد تومان برای ساخت و تعمیر پروژه های ورزشی در مناطق زلزله زده مصوب شد که 50 درصد آن محقق و توزیع شد.

وی افزود: بسیاری از سالن های ورزشی پس از زلزله سال 1395 نیاز به تعمیر داشتند، اگرچه هیچ سازه ای در زلزله تخریب نشد، اما عناصر غیرسازه ای مانند دیوارها و پنجره ها آسیب دیدند.

کنجدی تصریح کرد: سالن های ورزشی در بسیاری از شهرهای زلزله زده تعمیر شده است اما هنوز حدود 30 درصد کار باقی مانده است به ویژه در سرپل ذهاب و یکی دو شهر دیگر.

رئیس اداره نظارت بر اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: به دلیل کمبود اعتبارات، تکمیل برخی از پروژه های ورزشی متوقف شد اما از محل اعتبارات دیگر این اداره کل تامین شد.

کنجدی خاطرنشان کرد: هنوز چند سالن برای تعمیر باقی مانده است که سالن اصلی سرپل ذهاب نیز نیاز به مقاوم سازی دارد.

به گفته رئیس اداره نظارت بر اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه، تقریبا 80 درصد از پروژه های ورزشی آسیب دیده مناطق آسیب دیده بازسازی و مرمت شده است.

کنجدی اذعان داشت: 23 اماکن ورزشی که بیشتر آنها سالن های بدنسازی بود در شهرستان های سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی، جوانرود و کرند گرب آسیب دیدند و از 10 تا 50 درصد آسیب دیدند.

وی افزود: پس از سال های 1396 و 1397 که دستور تخصیص اعتبارات زلزله زده شد، در سال های بعد اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از محل اعتبارات استانی و کشوری پروژه ها را از منابع دیگر تعمیر کرد اما تاکنون خبری از اعطای وام ویژه نیست زلزله نیست.

کنجدی گفت: با توجه به میزان اعتبارات اعطایی امسال یا سال آینده، بقیه پروژه ها از محل منابع استانی و ملی تکمیل می شود.

رئیس اداره نظارت بر اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: تاکنون 80 درصد از پروژه های ورزشی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه تجهیز و اصلاح شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید