3000 فرصت شغلی؛ در انتظار تخصیص اعتبارات توسط مدیران استانی


ساعت: 15:31
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843190

نفس اشتغال زایی در تربت جام به شماره افتاد;

با راه اندازی کارخانه شیشه آذر منجام در تربت جام مشکل بیکاری در این منطقه حل می شود اما چرا وزیر، مدیر کل صمت و استاندار خراسان رضوی به این موضوع بی اعتنایی می کنند؟ در این بین با اعطای و تامین اعتبار برای خرید مواد اولیه کارخانه و افتتاح این کارخانه بسیاری از مشکلات منطقه مرتفع خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; با راه اندازی کارخانه شیشه آذر منجم تربت مشکل بیکاری در منطقه حل می شود و به همین دلیل وزیر، مدیرکل صمت و استاندار خراسان رضوی به این معضل بی توجه هستند. کارخانه شیشه آذر منجم تربت جام با پیشرفت فیزیکی 100 درصدی برای استخدام بیش از سه هزار کارگر باید به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای خرید مواد اولیه وام به ارزش 600 میلیارد تن اعطا کند که نیازمند نگاه ویژه استاندار و بازدید از محل کارخانه است. و تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات کارخانه شیشه آذر مینا در تربت جام.

با توجه به شعار سال با نام تولید; دانش؛ ایجاد اشتغال توسط مقام معظم رهبری و با اشاره به بیانات ایشان مبنی بر اینکه این تولید جهاد است. برمی گردیم و همیشه می گوییم؛ جهاد! امروز تولید جهاد است. چرا؟

زیرا در معنای جهاد بارها گفته ایم که جهاد تلاشی است برای مشاهده حمله دشمن و حرکت دشمن; در مقابل دشمن باشید؛ هر تلاشی جهاد نیست; این جهادی است که به دنبال حمله به دشمن است. خوب امروز دشمنی دشمنان با اقتصاد کشور از این واضحتر است؟

دشمن از هر دو طرف آمد تا تولید کشور را به زانو درآورد: یکی نفت و گاز بود که مهمترین منابع ارزی کشور بود. یکی در منطقه مبادله بود. یعنی از درآمد کشور از نفت و گاز که یک منبع مهم و یک منبع ارزی مهم است چیزی حاصل نشود. تجارت با جهان باید محدود شود، مشکل اصلاح شود و تحریم ها اعمال شود. یعنی تولید در واقع به زمین می افتد، به زانو در می آید، کاملاً ناپدید می شود. این به معنای بیشتر نیست. وقتی ارز وجود نداشت، مشتری خارجی نبود، دیگر تولید معنی نداشت. هدفشان این بود. خوب، در مقابل این هدف، در برابر این دشمنی آشکار که کار می کند، جهاد است. شما تولیدکنندگان در این زمینه کار می کنید. این جهاد است.


72e05fe0 b87b 499e 9a96 1549097ae96a خبر خاکستری

حجت الاسلام والمسلمین میرزا محمد معتمدی فر; من یک جمعه از تربت جام دارم که با صبح توس صحبت می کنم. وی گفت: بدون تولید قوی، اهداف اقتصادی محقق نمی شود. تولید باعث رونق در کشور و قدرت در خارج می شود و قطعا کشوری نیست که به رفاه و قدرت نیاز نداشته باشد.

وی افزود: قطعاً تعیین اولویت است زیرا کار آسان تری است و نیازی به منابع نیست در حالی که نیاز به حمایت نقدینگی است و این بهانه ای برای تغییر تولید است اما در مورد موانع، موانع قابل قبول نیست.

امام جمعه تربت جام گفت: برای بهره برداری از کارخانه شیشه آذر مینا جام جام تربت جام اعتباری تعلق نگرفته است. این کارخانه برای 3000 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد می کند. که می طلبد مدیران استانی نسبت به تامین و تخصیص اعتبارات لازم برای خرید مواد اولیه کارخانه شیشه و رفع موانع راه اندازی و تولید کارخانه های شیشه آذر مینا و تربت جام توجه ویژه ای داشته باشند.


169884ea 00d4 4986 9e5b 8021d8bf5e00 خبر خاکستری

حسین جمشیدی فرماندار تربت جام در گفتگو با صبح توس; وی گفت: ساخت این کارخانه به عنوان پروژه ملی در 22 هکتار زمین با زیربنای 120 هزار متر مربع در سال 1392 آغاز شد و در سال 1392 کارخانه برای تولید روزانه 600 تن شیشه و 200 هزار تن در سال راه اندازی شد. ; اجرای این طرح های صنعتی در منطقه برای هزاران جوان جویای کار در منطقه ایجاد شغل می کند. با توجه به حمایت ویژه دولت از کارآفرینی و رفع موانع تولید با تشکیل جلسه مشترک با استاندار خراسان رضوی جناب آقای نظری و سرپرست وزارت صنعت؛ استخراج و تجارت خراسان رضوی مقرر شد اعتبار لازم برای تخصیص منابع برای خرید مواد اولیه تامین شود.

وی با اشاره به تمرکز مقام معظم رهبری بر تولید گفت: یکی از مهمترین مشکلات امروز کشور بحث اقتصاد است. آنها تولید را راه حل مهم مشکلات اقتصادی معرفی کرده اند و ما به عنوان مسئولین وظیفه داریم از تولید حمایت کنیم و موانع تولید را برطرف کنیم.

فرماندار تربت جام با اشاره به هم مرز بودن تربت جام با همسایگان شرقی گفت:

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید