به مدیران اجرایی برای رعایت بند 23 طرح های استانی یک هفته فرصت داده می شود/ با متخلفان برخورد خواهد شد.


ساعت: 11:23
تاریخ انتشار: 1401/04/18
کد خبر: 1881893

استاندار چهارمحال وبهتیاری گفت: در قانون بودجه سال 1401 برخی از طرح های این استان جزء قانون بودجه است و نیاز به ماده 23 دارد که هنوز انجام نشده است، بنابراین مصوب می شود هفته آینده انجام شود و در صورت بی تفاوتی انجام شود. مشاهده در این موضوع، شکست محسوب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ گلمعلی حیدری پیش از ظهر امروز در شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در قانون بودجه سال 1401 برخی از پروژه های این استان جزء قانون بودجه بوده و نیازمند ماده 23 است که هنوز انجام نشده است، بنابراین اقدام می کنیم. ظرف یک هفته آینده به تصویب برسد و در صورت مشاهده بی تفاوتی در این خصوص به منزله انصراف است.

وی افزود: علیرغم تاکید بر فروش املاک مازاد به دستگاه های اجرایی، همچنان بحث بر سر این موضوع وجود دارد و بر اساس ابلاغیه، کمبود منابع باید از محل املاک مازاد تامین شود، سهم چهارمحال و بختیاری نیز می باشد. روشن است، بنابراین کمیته ای تشکیل می شود و حداقل ظرف مدت 10 روز، تعیین تکلیف این املاک مازاد انجام می شود.


استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هر دستگاه و سازمانی باید سهم خود را از جذب در سطح کشور مشخص کند، ادامه داد: علاوه بر این، این سازمان ها باید مشارکت خود را در صادرات غیرنفتی اعلام و به صورت جداگانه تدوین کنند.


حیدری با اشاره به اینکه مدیران باید نسبت به جذب تسهیلات اهتمام داشته باشند و در صورت تاخیر در این امر مصداق امتناع است، گفت: دستگاه های اجرایی اقدام به اغتشاش شهری کرده و گزارش این اغتشاشات درخواست می شود. از فرمانداران


وی خاطرنشان کرد: هر مدیرکل باید نسبت اعتبارات ملی و استانی به ادارات شهرستان مربوطه خود کاهش داشته باشد.


استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: مشکلات استان در بالاترین سطح کشور پیگیری می شود، مدیران نیز باید در جذب سرمایه گذار و بخش خصوصی فعال باشند و انگیزه لازم را برای آن ها فراهم کنند، شأن سرمایه گذار حفظ شود. وقت او در انشعاب های اداری تلف شده است


حیدری گفت: توسعه خوبی در کشت گلخانه ای در چهارمحال و بختیاری وجود دارد و تقاضا برای فعالیت در این حوزه افزایش یافته است. در این زمینه باید به اشتغال خانگی نیز توجه شود چرا که می تواند بسیار موثر و تحول آفرین باشد».


وی با اشاره به ظرفیت گردشگری در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: امروزه روند بوم گردی است و گردشگران به جای اقامت در هتل های مجلل در روستاها تمایل دارند، در مناطقی مانند بازفت، چغاخور و غیره این ظرفیت در این استان وجود دارد و باید از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه استفاده کرد و پول درآورد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید