برخورد با متخلفان مدیران بانکی در خصوص اعتبارات خرد بدون ضامن / ثبت 400 شکایت از شعب بانک‌ها


ساعت: 18:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۱
کد خبر: 1805240

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه متخلفان از صدور وام خرد بدون ضامن رسیدگی می شوند، گفت: در روزهای اخیر 400 شکایت از شعب بانک ها در سامانه کنترل و گروه های بازرسی بانکی ثبت شده است. ابتدا در مورد این سوالات تحقیق کنید

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید احسان خاندوزی در حاشیه جلسه شورای مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار گفت: این طرح ابلاغ شده است.

وی در خصوص درخواست برخی بانک ها از سوی متقاضیان مبنی بر واریز 30 میلیون تنی تسهیلات بدون ضامن، آنچه را که فراتر از ابلاغ، بخشنامه و مصوبه هیات مدیره بانک ها بود، تخلف دانست.

هندوزی گفت: متخلفان قطعا مورد بررسی قرار خواهند گرفت. در چند روز گذشته 400 شکایت از شعب بانک ها در سامانه بازرسی ثبت شده است که تیم های بازرسی بانکی ابتدا این موارد را بررسی خواهند کرد. در همین راستا، مدیران عامل بانک ها با تایید برخی موارد تخلف، «و جریمه متخلفان را اعلام کردند.

وزیر اقتصاد افزود: شرط ضامن از تسهیلات برداشته می شود و بر اساس اختیارات و منابع بانک ها وام بازپرداخت می شود و بانک ها اجازه توقف پرداخت تسهیلات را ندارند اما ممکن است تعداد زیادی منتظر باشند. در صف.”


حذف * امضای طلایی جواز مشاغل خانگی را حذف کنید

هندوزی در حاشیه جلسه هیات مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار با تاکید بر چهار مصوبه امروز این هیات گفت: مهمترین مصوبه مجوزهای مشاغل داخلی است. جواز مشاغل خانگی مجوزهایی هستند که در پرتال ملی مجوز ثبت می شوند و متقاضی ملزم به رعایت شرایط این کسب و کار در این درگاه خواهد بود و نیازی به صدور مجوزهای قبلی و به عبارتی امضای طلایی در این مجوزها ندارد. حذف خواهد شد. شد.

وزیر اقتصاد از صدور تمامی این مجوزها به صورت آنلاین خبر داد و گفت: تاکنون 330 مجوز مربوط به مجوز مشاغل داخلی اعلام شده است. از نمونه هایی از این مجوزها می توان به پرورش دام و طیور در مقیاس کوچک، تولید مواد غذایی خانگی، تولید گیاهان دارویی، تولید ترشی، انواع بسته بندی، فعالیت های گرافیکی، ترانه سرایی، موزاییک، ابریشم و سایر لباس های محلی اشاره کرد.

هندوزی افزود: به محض اتصال سامانه این وزارتخانه به پرتال ملی صدور مجوز، برای اولین بار مجوز مشاغل داخلی به صورت آنلاین صادر می شود. با این سازوکار، نیازی به تاخیر در صدور مجوزهای بین شهری با وجود اینکه در ماه های پایانی سال هستیم، وجود ندارد، اما این مجوزها می تواند به بهره وری مردم کمک کند.

وزیر اقتصاد گفت: موضوع مهم در این زمینه اتصال دستگاه ها به سامانه پروانه کسب است که قانون آن در 18 اسفند سال گذشته تصویب شد و باید تا 17 اسفندماه همه دستگاه ها به این سامانه متصل شوند. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید