35 درصد از کل مرگ و میرهای کشور مربوط به این گروه از بیماران است

35 درصد از کل مرگ و میرهای کشور مربوط به این گروه از بیماران است

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، 35 درصد از کل مرگ و میرهای کشور و 46 درصد از مرگ و میرهای ناشی از بیماری های غیرواگیر مربوط به بیماری های قلبی عروقی است که با اقدامات ساده ای مانند اندازه گیری مکرر فشار خون و عوارض ترک سیگار و آن ها قابل پیشگیری است. جلوگیری کردن.

به گزارش خبرآنلاین، از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر فرزانه فربخش با بیان اینکه بیماری های قلبی عروقی اولین عامل مرگ و میر در کشور است، تصریح کرد: 35 درصد کل مرگ و میرها در کشور و 46 درصد مرگ و میرها در کشور است. موارد و مرگ های ناشی از بیماری های غیرواگیر مربوط به بیماری های قلبی عروقی است که با تغییر سبک زندگی و ارتقای سواد سلامت قابل پیشگیری و کنترل است.

ایرنا نوشت: وی آگاهی از فشار خون، عدم مصرف دخانیات و خودمراقبتی را از جمله اقداماتی برشمرد که در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و کاهش عوارض تاثیر بسزایی دارد.

به گفته رئیس اداره پیشگیری و کنترل بیماری های قلبی و عروقی وزارت بهداشت، توجه به طراحی مبلمان شهری به منظور افزایش میل به فعالیت بدنی می تواند در کاهش کم تحرکی جامعه موثر باشد.

فشار خون بالا به دلیل ماهیت بدون علامت توسط افراد جدی گرفته نمی شود

وی با بیان اینکه در بیشتر موارد فشار خون بالا به دلیل عدم وجود علائم جدی از سوی افراد گرفته نمی شود، گفت: فشار خون بالا لقب قاتل خاموش را به خود اختصاص داده است و افراد مبتلا باید فشار خون خود را ماهانه چک کنند بیان می کند یا نه؟

دکتر فربخش معتقد است فشار خون بالا بیماری شایعی در کشور است که در صورت تشخیص صحیح و درمان مناسب می تواند از سایر عوارض قلبی عروقی پیشگیری کند.

وی ادامه داد: در بخش بیماری های مزمن گاهی شاهد هستیم که افراد به دلیل عدم آگاهی یا خستگی از ادامه درمان پس از بهبودی نسبی، رعایت روند درمانی را کاهش می دهند یا درمان را قطع می کنند و این امر منجر به تشدید بیماری می شود و به راحتی می توان آن را کنترل کرد. با مواد مخدر

به گفته دکتر فربخش، با آگاهی صحیح مردم و تشخیص به موقع و خودمراقبتی آگاهانه می توان از شیوع این بیماری و شیوع عوارض قلبی و عروقی آن و تحمیل هزینه های گزاف به مردم و نظام سلامت پیشگیری کرد. شرایط تهیه تجهیزات پزشکی و دارویی برای قلب و عروق پیشگیری شده.