هشتاد و پنج درصد از مرگ و میرهای کرونا واکسینه نشده اند

زمان: 18:16
منتشر شده در: 1400/08/02
کد خبر: 1778653

وی گفت: بیش از 85 درصد بیماران فوت شده واکسن تاج را دریافت نکرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تزریق واکسن و ایمنی واکسیناسیون به طور کامل و 100٪ از مرگ عروق کرونر و شایعات مرگ ناشی از تزریق واکسن جلوگیری می کند. مراکز نشان می دهند که واکسیناسیون یکی از مهمترین عوامل در مبارزه با تاج است.

وی افزود: یک یا دو سال است که این واکسن ساخته نشده است و 100 سال است که در ایران واکسن های مبارزه با بیماری هایی مانند سیاه سرفه، کزاز و فلج اطفال در ایران تزریق می شود و بیماری ها کنترل و ریشه کن شده است، اما واکسیناسیون یک روش است. کار علمی. “ایران سابقه بسیار طولانی در زمینه پزشکی دارد. به عنوان نماینده 20000 معلم و 800 مرکز تحقیقاتی ، باید بگویم که واکسیناسیون برای نجات جان مردم و عزیزان ما ضروری است. هر کسی که بمیرد تحت تاثیر قرار می گیرد ، اما واکسن های پوششی باید برای حفظ سلامت افراد انجام شود.

وزیر بهداشت گفت: امروز از وضعیت این خوابگاه بازدید کردیم و متاسفانه مشکلات بزرگی در این خوابگاه وجود دارد که دانشجویان در گذشته از عدم رسیدگی کافی گلایه داشتند اما اولویت جدی و مهم دولت سیزدهم رسیدگی به امور است. مردم. مشکلات و دانش آموزان برای ما آنها اولویت دارند و به یکدیگر احترام می گذارند.

وی افزود: در واکسیناسیون نشان دادیم که می توانیم و با مشارکت مردم برای مدت کوتاه و حدود دو ماه و نیم موفق شدیم در دور اول بالای 70 درصد جمعیت هدف را واکسینه کنیم و قطعا تلاش برای رفع مشکلات رفاهی دانشجویان و خوابگاه ها. “و ما از مردم و خیرین و دیگر نهادهای مردمی و انقلابی می خواهیم در این کار خوب مشارکت کنند. امیدواریم مشکلات کوتاه مدت دانشجویان مانند بازسازی و نوسازی ساختمان خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی را در مدت کوتاهی حل کنیم. علوم ، اما زمان بیشتری برای راه حل های اساسی برای مشکلاتی مانند تخریب و ساخت خوابگاه های جدید لازم است.

وزیر بهداشت گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران ظرفیت 2500 نفر را در خوابگاه دارد که به دلیل وضعیت نامناسب خوابگاه ها می تواند 1700 نفر را در خود جای دهد. خوابگاه های خانوادگی این دانشگاه نیز مشکلاتی دارند ، اما تا کنون 60 زوج متاهل در این خوابگاه اسکان داده شده اند ، اما برنامه دانشگاه علوم پزشکی تهران اجاره ساختمان برای اسکان دانشجویان است. بهبود وضعیت خوابگاه ها یکی از اولویت های اصلی وزارت بهداشت است. به دانشجویان ساکن در خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران قول دادم در هفته های آینده مجددا به این خوابگاه مراجعه کنم تا ببینم آیا مشکل آنها حل می شود یا خیر.

عین الهی خاطرنشان کرد: بودجه و منابع را می توان صرف کارهای لوکس و تزئینی کرد اما اولویت اول ما بهبود خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی است و در این راستا تا آنجا که ممکن است منابع لازم در اختیار دانشگاه تهران علوم پزشکی. قرار می دهیم.

وزیر بهداشت گفت: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اخیراً با تاج واکسینه شده اند و اکثر آنها دو دوز واکسن دریافت کرده اند ، ما کمی خیالمان راحت است اما دستورالعمل خوابگاه های دانشجویی توسط معاون وزیر فرهنگ تهیه شده است. و امور دانشجویی. بیمار شد و اقدامات لازم مانند انزوای وی انجام شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با میزان بالای واکسیناسیون در کشور وضعیت بیماری رو به بهبود است. امروز همه دانشجویان خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران از ماسک استفاده کردند. یکی از مشکلاتی که در کشور ما وجود دارد عدم اطلاع برخی از افراد در زمینه تاج و واکسن است، اما اکثر افراد به دلیل اینکه می دانند مقاومت بدنشان در برابر تاج در حال افزایش است واکسینه شده اند.

انتهای پیام ؛

دیدگاهتان را بنویسید