اکثر مرگ و میرهای استان یزد با واکسیناسیون کامل نشده است


ساعت: 12:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۰
کد خبر: 1807299

این خبر را سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد اعلام کرد

اسلامی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد، با اشاره به افزایش شیوع آمیکرون در کودکان زیر 12 سال، گفت: اکثر کودکان استان یزد واکسیناسیون را تکمیل نکرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا اسلامی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: شب گذشته بیش از 800 بیمار مبتلا به کرونا در استان یزد شناسایی شدند. در طول روز بر اساس معیارهای تشخیصی نهایی، 827 بیمار مبتلا به قطعی بیماری عروق کرونر در استان شناسایی شدند.

وی با اشاره به اینکه کودکان زیر 12 سال در استان شیوع بالایی از بیماری عروق کرونر دارند، افزود: آمیکرون نوعی عروق کرونر است که کودکان را نیز درگیر می کند و به همین دلیل در این مدت شاهد افزایش مراجعات برای درمان هستیم. “

اسلامی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: خانواده ها علاوه بر رعایت پروتکل های بهداشتی و مراقبت از خود باید به سلامت فرزندان خود توجه ویژه داشته باشند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد به پایین بودن میزان واکسیناسیون برای سومین بار از واکسن تاج اشاره کرد و گفت: در حال حاضر میزان واکسیناسیون بالای 18 سال در استان 48 درصد است که باید به بالای 85 درصد برسد. “

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیش از سه تا چهار ماه از واکسیناسیون انسان می گذرد، تزریق سوم باعث ایمن سازی مجدد بدن در برابر این ویروس می شود.

اسلامی با اشاره به اینکه اکثر مرگ و میرها و بیماری های عروق کرونر در استان یا واکسینه نشده اند یا دوز سه گانه واکسن دریافت نکرده اند، افزود: بیماری کرون و مرگ و میر.

انتهای پیام/ خ

دیدگاهتان را بنویسید