شصت درصد مرگ و میرهای ناشی از کار در کارگاه های ساختمانی رخ می دهد


ساعت: 09:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۸
کد خبر: 1816525

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان:

حامد آرامش گفت: سقوط از ارتفاع در کارگاه های ساختمانی عامل اصلی حوادث ناشی از کار بود که منجر به فوت سیستان و بلوچستان در سال 1400 شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حامد آرامش سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصر هامون اظهار داشت: در سال 1400 متاسفانه هفت نفر بر اثر حوادث کار در سیستان و بلوچستان جان خود را از دست دادند که 5 مورد آن در کارگاه های ساختمانی.بابا.
وی با بیان اینکه این تعداد فوتی معادل 60 درصد کل حوادث کار منجر به فوت استان است، افزود: در سال جدید با تشکیل و تقویت اکیپ های مشترک برای بازرسی از کارگاه های عمرانی و پروژه های عمرانی استان، به شدت. توصیه های ایمنی را دنبال کنید
این کارمند گفت: بر اساس ماده 95 قانون کار نظارت مستمر در حوزه حمایت از کار بر عهده کارفرمایان است که باید شرایط حمایت از کارگران را به دقت بررسی کنند.
وی ادامه داد: در صورت عدم رفع ایرادات و ایمنی کارگاه ها، طبق ماده 105 قانون کار، بازرسان کار ما در کل منطقه متخلفان را به مراجع قضایی معرفی می کنند.
آرامس گفت: بر اساس ماده 91 قانون کار، کارفرمایان موظفند تجهیزات و امکانات ایمنی لازم را برای تامین حفاظت و سلامت کارگران در محیط کار تهیه و تامین کنند و کارگران نیز موظف به استفاده و نگهداری از تجهیزات حفاظتی و شخصی مناسب هستند. بهداشت را رعایت کنند و دستورالعمل های مربوطه را در محیط کار خود رعایت کنند.
وی یادآور شد: در سال 1400 در سیستان و بلوچستان در مجموع 25 حادثه حین کار رخ داد که از این تعداد 15 حادثه در کارگاه های ساختمانی رخ داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید