تصادفات ناشی از کار در کارگاه های ساختمانی سیستان و بلوچستان 46 درصد کاهش یافت.


ساعت: 13:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۷
کد خبر: 1898032

مدیرکل تعاون، کار و رفاه سیستان و بلوچستان:

حامد آرامش گفت: با تقویت برنامه های بازرسی و نظارت بر کارگاه های ساختمانی، خوشبختانه در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 46 درصد کاهش حوادث ناشی از کار در کارگاه ها را شاهد بوده ایم. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حامد آرامش مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون اظهار کرد: کارگاه های ساختمانی یکی از خطرناک ترین کارگاه ها محسوب می شوند و بیشترین حوادث ناشی از کار در این فضاها اتفاق می افتد.

وی تاکید کرد: بر این اساس از ابتدای سال جاری با افزایش بازرسی و نظارت به صورت سرزده و دوره ای با همکاری سایر ارگان ها و نهادهای مشارکت کننده در قالب گشت های مشترک تمامی کارگاه های عمرانی از نظر انتظامی. و مقررات و بهداشت و ایمنی شغلی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان گفت: در پنج ماهه امسال 466 مورد بازرسی از کارگاه های عمرانی انجام شد که نسبت به سال قبل 97 درصد افزایش نشان می دهد.

آرامش افزود: همچنین تعداد تصادفات رخ داده در این کارگاه ها در این مدت هفت مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته خوشبختانه شاهد کاهش 46 درصدی تصادفات بوده ایم.

وی افزود: بازرسان کار استان و نمایندگان نهادهای مسئول در این خصوص در قالب کارگروه خطرناک ساختمان همواره با نظارت مستمر بر اجرای قوانین حفاظتی و ایمنی در سطح کارگاه های استان در پیشگیری از حوادث تلاش می کنند. به منظور حفاظت از نیروی کار. ناشی از پایان کار.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان گفت: آموزش کارگران و کارفرمایان، استخدام مسئولان ایمنی در کارگاه برای نظارت بر رعایت موارد ایمنی، تشکیل کمیته های ایمنی فنی و بهداشت حرفه ای در کارگاه و عدم تعیین تکلیف کار پیمانکاران. بدون گواهی ایمنی، از جمله مواردی است که در کاهش حوادث ناشی از کار موثر است و این اداره کل آنها را پیگیری می کند.

اورامش تاکید کرد: تمامی کارگاه های ساختمانی فعال استان ملزم به رعایت نکات ایمنی و ایمنی هستند و در صورت عدم رعایت با مالک و پیمانکار طبق ضوابط و مقررات برخورد می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید